12 sept. 2018

Cum îți dai seama că a început campania electorală ?


Cum îți dai seama că a început campania electorală ?

  •       Pai tocmai ce l-am văzut pe nenea Neamțu Johanel aseară , la știri. Aduna gunoaie într-o pădure (alaturi de niscaiva voluntari) , la interviu vorbea mult și apoi (filmat întâmplător) mergea pe bicicleta .
  • Pe langa apariţia lu' nenea de la Sibiu, cam pe la toate posturile tv , vezi fel și fel de politicieni (din toate taberele existente ) vorbind despre 10 august , facând promisiuni pe subiect și aberand diverse altele .


Deci , aveau nevoie de un subiect pentru campania electorală.
Și brusc , așe ... dintr-o dată o apărut 10 august 2018 ....
Ce coincidenta !
Sau poate ... CE DE FRAIERI !!!!








P.S.
Apropo de " diaspora ". Se știe prea bine că LUNA AUGUST este luna in care majoritatea rumânașilor vin in vacanta prin țară.
10 august ? WOW ! Ce coincidenta !
CE DE FRAIERI !

Mda, probabil sufăr de scenarita și văd mai mult decât ar trebui sa văd.
Bleeeagh !

~~~~~~

Sursă foto: Inquam Photos / George Călin
*** eu le-am ciordit de la stiripesurse.ro ***

1989 - 2018

#muiepsd
#muiepnl
#muiefsn
#muiepnt
#muieusr
#muiepntcd
#muiealde
#muieudmr
#muiemp
#muieper
#muieprm
#muiecd
#muiepc
#muiepru
#muiepdl
#MUIESITUTURORCELORCARENUSEREGASESCINLISTADEMAISUS

10 sept. 2018

Gem de coarne . Gustul copilariei .


RECOMAND ! Cea mai tare pravalie , pentru orice tip de mofturi romanesti .
Cel mai bun aprozar.
Cele mai ieftine produse .
Cele mai proaspete legume si fructe .
Produse si preparate delicioase.

Gemul de coarne m-a dat pe spate .

"""  Un gust după care multi au tânjit foarte multi ani.
Un gust pe care nu credeam că îl voi mai întâlni vreodată și de care mi-a fost tare dor.
Era unul din gemurile preferate ale vacantelor la țară , petrecute undeva in zona Starchiojdului , sat Valea Anei .
Gem de coarne.
Anul acesta a fost unul bogat in fructe . Drept urmare am reușit să culegem coarne destule .
Aseară am preparat primele borcănele de test .
D E L I C I O S ! Exact gustul acela al copilăriei , al gemului făcut de bunica , întins pe pâinea prăjită pe plita și unsă cu unt de casă . Mmmmmmm....
Aveam chiar și când începeam școala toamna. Îmi punea mama pe pâine, la pachețel .

Desigur, așa cum deja v-am obișnuit. Totul este preparat și conservat clasic, fără conservanți , fără gelifianti, fără chimicale. 100% natural . 
"""  [ Aprozarul Din Gradina ]





pravalia mofturi



8 sept. 2018

Explicatii si învățături catehetice ortodoxe. Divortul.



Semnificaţie


           Întruparea Mântuitorului a deschis drumul pentru nimicirea păcatului prin iubire. Iubirea aproapelui înseamnă şi răspunderea pentru mântuirea sufletului lui. Cu atât mai mult se cere acest lucru într-o căsătorie, unde jertfa pentru mântuirea sufletului celuilalt este mai presus de orice. Iubirea unui soţ pentru celălalt face ca iertarea greşelilor lui să nu fie o simplă trecere cu vederea sau o nesocotire a greşelii, ci o iertare ziditoare, spre mântuirea lui. Divorţul este practic o constatare a distrugerii iubirii, din pricina egoismului care nu lasă loc iertării.



Temei scripturistic

Mântuitorul zice celor ce îi spuneau că Moisi le-a dat voie să se despartă cu uşurătate de femeile lor: „ceea ce a unit Dumnezeu, omul să nu despartă" (Mt. 19, 6), iar prin gura Sfântului Apostol Pavel zice: „legatu-te-ai cu femeia, nu căuta despărţirea" (1 Cor. 7, 27) şi „celor căsătoriţi nu eu, ci Domnul le porunceşte: femeia să nu se despartă de bărbat" (1 Cor. 7, 10). Domnul adaugă însă o îngăduinţă: „în afară de pricină de desfrânare" (Mt. 19, 9).




Pricini pentru care este îngăduit divorţul
Sfânta Taină a Cununiei uneşte aşadar pe cei doi miri până la moarte, divorţul nefiind îngăduit decât în împrejurări excepţionale:
• când unul dintre soţi atentează la viaţa celuilalt prin bătăi, lovituri periculoase, înfometare, împingere către suicid, claustrare, îngrozire şi ameninţare, toate făcute cu scopul ca moartea celuilalt să nu fie pusă în seama lui;
• când unul din soţi cade în apostazie;
• când unul din soţi cade în adulter.
După dumnezeiescul Grigorie Teologul şi soţia are dreptul să-şi lase soţul care preacurveşte însă adaugă că mare dragoste arată acela dintre soţi care, din iubire de Dumnezeu, iartă pe cel ce a greşit, căci scris este: „vor fi amândoi un trup" (Mt 19, 5); însă, după legiurile împăratului Justinian, cel ce a căzut în preacurvie se trimite la mănăstire doi ani pentru pocăinţă, chiar dacă este bărbatul în cauză, după care cei doi vor rămâne împreună, căci celui înşelat nu i se dă posibilitatea altei căsătorii. în cazul în care cel aflat la pocăinţă în mănăstire moare mai înainte de împlinirea celor doi ani, celălalt este obligat să se călugărească (vezi nota la canonul 48 apostolic din Pidalion).
• când unul dintre soţi sileşte sau provoacă avortul, căci anulează scopul de căpătâi al căsătoriei şi pentru că avortul este crimă împotriva copilului nevinovat, dar şi pentru că riscul morţii femeii este foarte mare;
• dacă unul dintre ei se opune procreerii;
• când unul din soţi sileşte pe celălalt la perversiuni sexuale (sodomie, onanie, prostituţie);
• pentru pricina neputinţei (impotenţă) sau refuzul îndeplinirii datoriilor conjugale (nu se referă la neînţelegerile dintre soţi);
• pentru pricină de alienaţie mintală incurabilă;
• în cazul dispariţiei unuia dintre soţi de la domiciliu mai mult de 10 ani pe timp de război.

Divorţul se aplică obligatoriu în cazul în care se constată rudenia de sânge, cuscria, rudenia spirituală (au fost botezaţi împreună, la aceeaşi slujbă, cu aceeaşi apă - din acest motiv băieţii se botează separat şi fetele separat).

Este mare păcat înaintea lui Dumnezeu a divorţa cineva pe motivul că soţul (soţia) nu a adus zestrea promisă sau din cauza sărăciei în care trăiesc cei doi.

În Biserica noastră divorţul bisericesc se pronunţă prin hotărârea episcopului epar-hiot, pe baza cererii celor interesaţi să se căsătorească a doua oară. Cererea trebuie însoţită de actul eliberat de judecătorie prin care a fost obţinut divorţul civil.




SURSA:

7 sept. 2018

Explicatii si învățături catehetice ortodoxe. Cununia.




Semnificaţie

       Cununia este taina prin care mirele şi mireasa, după chipul marii taine a unirii dintre Hristos şi Biserică, se unesc din iubire, pentru veşnicie, spre naştere şi creştere de prunci şi spre mântuire.
      Spune Sfântul Simeon al Tesalonicului: „Nunta este darul lui Dumnezeu, dat după neputinţa noastră pentru facerea de copii până ce va sta această lume care este însoţită cu stricăciunea. Dumnezeu n-a voit ca starea noastră să fie precum cea dobitocească, din curgere scârbicioasă, dar pentru că ne-am făcut muritori de voia noastră, a lăsat starea neamului nostru tot într-acest chip a se lucra ca şi la dobitoace, ca să cunoaştem la ce am ajuns. Aceasta se va urma până ce va învia şi va face firea noastră nemuritoare Cel fără de stricăciune, Care a şi murit şi a înviat pentru noi. Drept aceea şi binecuvântează El însuşi Nunta, pentru a nu fi fără binecuvântare începutul vieţii noastre".

Temei scripturistic

     Dintru început Dumnezeu a zidit bărbatul, pe Adam, apoi a zis Domnul Dumnezeu: „Nu este bine să fie omul singur, să-i facem ajutor asemenea lui" (Fac. 2, 18). Şi, luând o coastă din Adam, a creat femeia, pe Eva, şi a binecuvântat însoţirea celor doi zicând: „Creşteţi şi vă înmulţiţi şi umpleţi pământul şi-1 stăpâniţi" (Fac. 1, 28).

    Mântuitorul, prin prezenţa Sa la nunta din Cana Galileii (Ioan 2, 1-11), unde a săvârşit prima minune prefăcând apa în vin, a ridicat Cununia la înălţimea de Taină a Bisericii, după chipul unirii Sale negrăite cu Mireasa-Biserica.




Impedimente la căsătorie

Cununia nu se poate săvârşi:
• dacă vârsta mirilor este sub 18 ani băiatul sau 16 ani fata;
• dacă oricare din miri este în vârstă de peste 60 de ani;
• dacă diferenţa între cei doi este mai mare de 15 ani;
• dacă unul din miri este schismatic, eretic sau păgân (musulman, evreu, budist etc);
• dacă vreunul din miri a depus voturile monahale sau a fost hirotonit celib;
• în lipsa consimţământului părinţilor sau al tutorilor;
• fără slujba prealabilă a logodnei;
• prin constrângere, răpire, înfricoşare sau înşelăciune;
• dacă vreunul din miri nu este în
deplinătatea facultăţilor mintale (alienat
mintal, schizofrenic etc);
• între rudenii de sânge (până la gradul 7
inclusiv, de exemplu: veri de gradul doi);
• între rude spirituale - năşia (până la gradul trei inclusiv) sau cei botezaţi împreună în aceeaşi apă;
• în timpul posturilor, în praznicele împărăteşti, între Naşterea Domnului şi Bobotează sau în Săptămâna Luminată;
• în lipsa „strigărilor" (anunţării cununiei în biserică) cu 8 zile înainte de cununie.

Alte rânduieli
Este bine ca slujba cununiei să fie săvârşită duminica, îndată după Sfânta Liturghie, iar mirii să participe şi să se împărtăşească, dacă au dezlegare de la duhovnic.

Mireasa se îmbracă în alb, simbolizând curăţia ei. Mirilor care nu şi-au păstrat fecioria nu li se pun cununiile pe cap.

Nu se cuvine creştinilor să facă petreceri de nuntă cu lăutari sau beţii. Masa de nuntă trebuie binecuvântată de preot, care este dator să-i îndemne pe nuntaşi la bună-cuviinţă.





SURSA:

6 sept. 2018

Sinucidere in masă la Ploiesti .



Trei locuri diferite.
De ani buni aceeasi situatie .
Toate in imediata vecinătate a Secției 3 Politie Ploiesti și a trei școli + 2 grădinițe de copii .
Toate langa terenurile de sport (3 la număr) unde se joaca copii (se pot vedea pe fundal) .

Nu. Nu este de vina nici Rosal Grup și nici Primăria Ploiesti .
Noi toți suntem de vina.
Nesimțirea , jegul , nepăsarea care zace în noi...pe noi...sub noi ... in noi ... pe langa noi .
Suntem doar niste cadavre împuțite cu toții . Trăim într-o mizerie de nedescris și ne place asta.


Țara aceasta nu mai poate fi salvată.
Educația, responsabilizarea, civilizarea...unei astfel de societăți ( unde gunoaiele umane sunt majoritare ) nu se mai poate face decât cu forța, cu frica și cu o asprime de neclintit .
Ni se pare că dacă plătim 5 - 10 lei taxa de salubritate , cei de la salubritate sunt obligati sa fie sclavii noștri.
Avem impresia că dacă plătim 5 lei sau 100 lei sau 200 lei pentru un serviciu , cel căruia îi plătim automat devine sclavul nostru necondiționat și că noi avem doar drepturi nu și obligatii.
Suntem o nație dominata de nespălați împuțiți . Ne merităm soarta.

Abia aștept să emigrez cat mai departe de societatea aceasta împuțită , acolo unde numărul românilor este cat se poate de mic.
Îmi este rușine că m-am născut român (mai ales "sudist" și prahovean) !!!!










4 sept. 2018

Ce nu stiti despre Lacul VIDRARU .

       Inainte de clip , tin să precizez că am rămas şocat de ceea ce am vazut anul acesta la Vidraru.
In opinia mea (de simplu cetatean), dacă nu se intervine cu modernizări şi remedieri , Barajul De Acumulare de la Vidraru nu va mai rezista mai mult de 10 ani .
Şi când se va surpa ... prăpăd va face .

Mare om a fost Nicolae Ceausescu ...

3 sept. 2018

Autoservirea Regina Noptii din Piata Aurora Ploiesti Vest. Mancare delicioasa.



     Recomand autoservirea Regina Noptii din Piata Aurora Ploiesti Vest.  Pe pietonal , vis a vis de Optica Medicală .

Au mâncare si preparate exact ca la mama acasă .
Totul este preparat proaspăt, extrem de curat şi cu cea mai mare grijă.
Legume alese pe sprânceană , 100% naturale . :)

Te lingi pe degete !!!

















2 sept. 2018

Explicatii si învățături catehetice ortodoxe. Sfânta împărtăşanie .



Ce este Sfânta împărtăşanie

Sfânta împărtăşanie, numită şi Euharistie sau Cuminecare, este Trupul şi Sângele Domnului nostru Iisus Hristos date nouă spre unire cu Dumnezeu şi spre moştenirea vieţii veşnice. Pâinea şi vinul Sfintei Euharistii nu „închipuie" Trupul şi Sângele Domnului, ci sunt chiar Trupul şi Sângele Domnului, după cuvântul Mântuitorului la Cina cea de Taină: „Acesta este Trupul Meu (...). Acesta este Sângele Meu". Prin mâncare am primit moartea, despărţindu-ne de Rai şi de Dumnezeu, prin cuminecare luăm iarăşi viaţă veşnică.


Etape şi condiţii pentru ca să poată cineva primi Sfânta împărtăşanie
- să fie botezat ortodox;
- să se fi spovedit şi să fi primit dezlegare de la duhovnic (fac excepţie copiii sub şapte ani);
- să nu fie certat cu nimeni şi să îşi ceară iertare de la rudele şi cunoştinţele cărora se poate să le fi greşit cu ceva;
- să fi postit tot postul, dacă se împărtăşeşte în post;
- creştinii mai râvnitori, care doresc să se împărtăşească mai des, şi în afara posturilor, să fi postit între trei şi şapte zile, după cuvântul duhovnicului;
- să se fi înfrânat de la relaţii trupeşti cel puţin trei zile înainte;
- să se înfrâneze de la mâncare şi băutură
în seara precedentă, iar cei evlavioşi să ajuneze
sau să ţină post negru înainte de împărtăşire, cu
binecuvântarea duhovnicului;
- să fie spălat şi îmbrăcat cuviincios;
- să fii participat la slujba vecerniei şi a utreniei zilei respective;
- să-şi fi citit pravila de rugăciune rânduită;
- pentru cei râvnitori, să fi privegheat noaptea precedentă, după putere, citind din Noul Testament, din Psaltire sau alte rugăciuni şi să fi făcut metanii sau închinăciuni, după putere;
- să îşi fi citit canonul şi rugăciunile dinainte de împărtăşire, fără silă sau grabă;
- să fi evitat televizorul şi alte spectacole, discuţiile în contradictoriu sau deşarte.

Nu se pot împărtăşi cei căzuţi în păcate grele: cei necununaţi religios, cei ce fac desfrânări, ucideri, avorturi, beţii, cei ce urmează învăţături şi credinţe rătăcite (mai ales dacă s-au împărtăşit la aceia), vrăjitorii, ghicitorii, cât şi cei care apelează la vrăjitori şi ghicitori. De asemenea, nu se împărtăşesc cei căzuţi în inconştienţă sau în comă, cei nebuni, cei posedaţi de duhuri necurate şi cei violenţi.



Rânduiala împărtăşirii

În mod obişnuit (fac excepţie bolnavii imobilizaţi la pat şi muribunzii), împărtăşirea se face în cadrul Sfintei Liturghii, în faţa Sfântului Altar, după împărtăşirea clericilor, când preotul sau diaconul rosteşte chemarea: „Cu frică de Dumnezeu, cu credinţă şi cu dragoste să vă apropiaţi!", împărtăşirea în timpul utreniei sau la începutul Sfintei Liturghii se îngăduie ca pogorământ numai copiilor mici sau celor în situaţii foarte grave.
Primii la împărtăşire, după clerici, sunt ipodiaconii, citeţii sau cântăreţii care au hirotesie, apoi călugării sau maicile, bărbaţii şi femeile începând cu cei mai în vârstă şi terminând cu cei mai tineri.

După învăţătura din Liturghier, cei ce se împărtăşesc se apropie cu evlavie, cu mâinile încrucişate pe piept, liniştiţi. Cel puţin din motive practice, nu se recomandă ca fiecare credincios să ţină în mână lumânare aprinsă. După ce se împărtăşesc îşi şterg buzele cu acoperământul din mâna preotului (procovăţul), iau anafura şi puţin vin.

După terminarea slujbei trebuie să citească rugăciunile de mulţumire după Dumnezeiasca împărtăşanie, să mănânce cu înfrânare şi evitând pe cât posibil carnea şi băutura multă. De asemenea, se cere înfrânare de la relaţiile trupeşti o zi după împărtăşire. Bun şi folositor este ca după împărtăşire credinciosul să petreacă restul zilei în rugăciuni, citiri sfinte şi fapte bune.





SURSA: