17 aug. 2018

ERBICIDELE MONSANTO NE OMOARA IN RITM ALERT .


*** text preluat integral 
de la Dan Diaconu (cont fb) ***

   Erbicidele Monsanto(parte a Bayer) Roundup si Ranger Pro au fost dovedite oficial ca fiind cancerigene. Un tribunal San Francisco a acordat o despăgubire de 289 milioane de dolari unui fost grădinar, bolnav de cancer în stadiu terminal după ce o viaţă întreagă a utilizat erbicidele incriminate. Suplimentar, tribunalul a constatat co Monsanto a acţionat cu rea credinţă, ignorând semnalele de alarmă venite dinspre lumea ştiinţifică.

Acesta este doar începutul întrucât mai sunt câteva mii de procese pe rol doar în SUA. Culpa Monsanto e cât se poate de clară întrucât glifosatul este introdus în lista agenţilor cancerigeni încâ din 2015. Iar el a continuat să fie folosit la scară largă, ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Desigur, veştile proaste nu se opresc aici. Round Up se foloseşte pe scară largă în România(dacă nu mă înşel e cel mai utilizat). Dacă vă întrebaţi de unde ni se trage, daţi un ochi spre marele „patriot naţionale” Dacian Cioloş care în perioada în care a condus Ministerul Agriculturii, a semnat aderarea României la Codex Alimentarius. Mai mult, acelaşi individ a deschis larg porţile Monsanto, transformând România într-un vârf de lance al experimentelor la scară largă pe populaţie.

Actualul scandal e doar începutul. Răul făcut de regimul băsescu-boc e în stadiu încă incipient. Un lucru aproape uitat este că, începând cu anul 2009, România foloseşte Initium pentru culturile de roşii, viţă de vie, cartofi, castraveţi şi ceapă un produs oferit de o altă firmă nemţească - BASF. Prin semnătura criminală a guvernului boc, România a devenit vârf de lance al experimentelor la scară largă cu acest produs. Iar consecinţele nu întârzie să apară.

Nu vă trebuie mari date ca să înţelegeţi ce se întâmplă. Acum, faţă de perioada comunistă, incidenţa cancerului este de aproape cinci ori mai mare. Cifra este de-a dreptul alarmantă, în condiţiile în care o mare parte din populaţie a emigrat, ceea ce înseamnă că, raportat ca procent din populaţie, lucrurile stau mult mai crâncen.

Moartea din farfurie e o realitate, iar complicitatea celor aflaţi la butoane e cealaltă parte a problemei extrem de puţin dezbătute. România e raiul tuturor „Ali Chimicilor” planetei. Nimeni nu controlează ce anume substanţe foloseşte un fermier şi nici cât. Aşa se face că, îmbătaţi de mirajul profiturilor, fermierii noştri ajung să ucidă mai mult chiar decât au proiectat criminalii din fruntea ţării.

Ceea ce reuşim să vedem acum e strict vârful aisbergului. Cu siguranţă că, la fel ca şi în cazul falsificării emisiilor de către Volkswagen, Germania va forţa punerea batistei pe ţambal şi-n privinţa substanţelor criminale cu care concernele sale chimice ucid oamenii. Fără doar şi poate, actualul mod criminal de otrăvire a oamenilor va continua, iar decizia dată de acel tribunal din San Francisco se va dovedi doar un accident.

Singurul lucru care vă rămâne de făcut este să vă asiguraţi singuri sursele de aprovizionare. Nu picaţi în mirajul alimentelor „accesibile” din supermarket pentru că, pe termen lung, vă vor costa enorm. Aprovizionaţi-vă strict din sursele pe care le puteţi controla. Altfel sunteţi la mâna ticăloşilor.


*sursa foto*

16 aug. 2018

Ucigas cu simbrie in Legiunea Straina .


Nu vreau să fiu răutăcios ... dar ...

O mama de soldat in Legiunea Straina (soldat cu vechime de multi ani pe acolo, cu multe misiuni la activ si cu multi morti crestati/contorizati pe teava armei) , critica si suduie "obiectiv" faptul ca jandarmii prezenti la protestul de aseara si-au respectat misiunea / ordinul si si-au facut meseria pentru care sunt platiti (dupa ce au fost asaltati cu borduri , bolovani, sticle,cocktailuri Molotov, cioburi si pungi cu cacat) .

Mda , as incadra asta la ipocrizie si umor negru , dar ma opresc aici .


Sa cantarim cu aceeasi balanta pentru toti , nu doar pentru unii !




Copil dezbracat si violat la protestele din Piata Victoriei . 2018 .



  Incă de la protestele anterioare am scris despre iresponsabilitatea părinților care iși aduc copiii minori alături de ei , la proteste ce pot degenera .



Până si CTP istericul a fost de acord cu mine si si-a exprimat părerea despre aceste fapte :






DECI :
           Ce pula calului cauți cu copilul minor la un protest ANUNTAT A FI UNUL VIOLENT (pe toate căile online) ???
Doar un părinte inconștient , retard și tembel și-ar duce copilul la o astfel de chestie , alaturi de vreo câteva galerii ale unor echipe de fotbal și alaturi de grupuri in care exista și elemente nu prea pașnice, indivizi drogați/fumați sau chiar cu ceva alcool la bord ...
Sincer ! Unii chiar va meritați soarta.




15 aug. 2018

Ce tip de gaze au folosit jandarmii la proteste .



      Gazele jandarmilor impotriva revoltaților din piata Victoriei au fost mizilic ...
Zilele trecute, pe când am campat cu cortul deasupra Sighișoarei , am tras niște gaze peste noapte de a fost nevoie să părăsim incinta cortului pentru cel puțin 45 de minute .
Până și Eva incepuse sa gâfâie și să se axfisieze.
Mâncasem o iahnie de fasole cu carnaciori ... Periculoasă tare fasolea respectiva.

Să moară Cici dacă vă mint !




Vine iarna cu temperaturi extreme .


Vă este cald ?
Vă topește canicula ?
Nu-i bai !
In perioada imediat următoare se anunță o trecere de la o extremă la alta . Vine gerul !
Vin temperaturi extreme cu minus .

Parol !
Pe cuvânt de pionier !

Mai sunt doar câteva săptămâni și veți incepe să plătiți facturile la incălzire.
Doar vreo 13-14 săptămâni și vă veți plânge că vă este frig. 

VINE IARNA .

V-ati facut zacusca ?




aprozaresti pravalia mofturi

14 aug. 2018

Road Trip Romania 1 - intro



     Pe data de 6 august 2018 am luat hotărârea să ne urcăm in căruța personală și să plecăm la drum. Câteva zile prin miezul țării.
Fără cazare rezervată , hotărâți să campăm sau să cerem găzduire acolo unde ne va prinde noaptea .

Doar eu , consoarta și Eva (cățelușa amstaff) .
Inainte cu o zi de plecare am pregătit un minim de chestii necesare, câteva chestii de "supraviețuire" , de comunicare, de haleala rapida, de orientare , acte & permise (pentru câine, pentru auto și pentru niscaiva bunuri supuse unui regim special) și bagajul Evei.

Am marcat pe Google Maps un traseu generic si apoi ... gata de plecare pe urmele pașilor / rotilor din copilărie , pe drumurile parcurse cândva alaturi de mama și de tata, pe potecile batute candva alaturi de colegii din clasele primare , pe urmele locurilor care mi-au lăsat cândva amintiri de neuitat.
Prin inima României , in lumea urșilor și a râșilor , departe de poluare, in legănatul frunzelor, pe susurului apelor , printre șoaptele păsărilor de noapte și prin foșnetul pădurilor .


Am trăit câteva clipe de neuitat, dar si multe dezamăgiri .
Am revăzut locuri de care mi-a fost tare dor . Am visat cu ochii deschiși și am retrăit amintiri extraordinare .

A fost un prim drum ... Să zicem că a fost doar o pregătire pentru ceea ce va urma in lunile următoare .  Vor mai fi și alte astfel de călătorii făcute cu intenția  de a redescoperi România pe care o știam când eram copil și de a vedea ce a mai rămas in urma ultimilor 28 ani .

      In următoarele zile voi detalia in cateva articole toate peripețiile prin care am trecut și impresiile cu care am rămas .












~~~~

Moș Martine, Moș Martine
Dau cu schnitzel după tine...
Cu chifteaua dup-aceea...
Pofta-n cui și-n lacăt cheia !







Post Scriptum 
Că să nu îmi aud vorbe ... :))
Acestea sunt nelipsite din bagaje / buzunare / autoturism / rucsac ori de câte ori ies undeva însoțit de către Eva .


Mancare din padure .


Creasta Cocosului (Ramaria Botritys)

Trași in ulei incins , cu ceapa , sare de mare si mărar .
Se servesc calzi , cu mămăliguță .










Tocana de Gălbiori / Urechea Babei (Cantharellus cibarius)

  • 500 g galbiori
  • 200 ml smantana (poate fi si acrisoara, fermentata dar si dulce, pentru gatit)
  • 50 g unt
  • sare, piper
  • 2 catei de usturoi
  • 1 legătură de patrunjel
  • 1 lingura de făină
Se spala repede sub jet de apa rece. Cei mai mari se taie cubulețe , iar cei mici se lasă intregi.
Se trag/prăjesc in unt incins , se adauga sare , piper , patrunjel , o lingură de făină , usturoiul si smântână pentru gătit (smântâna se adaugă la urmă) .
Se servesc calzi , cu mămăliguță .








POFTĂ BUNĂ !

13 aug. 2018

De dimineata m-am trezit cu un gand pe care e musai sa vi-l spun .



De dimineata m-am trezit cu un gand pe care e musai sa vi-l spun ...




....
....
....


MUIE TUTUROR PARTIZANILOR FANATICI AI VREUNUI PARTID SAU A VREUNEI FORMATIUNI POLITICE !
Mai ales mocofanilor care (in goana dupa atentie si popularitate) se sucesc ba cu ala , ba cu celalalt , in functie de ceea ce este la moda .
Jurnalistii partizani nu merita nici macar muie . Poate doar o flegma (stiu eu pe unii din Ploiesti care, candva, i-o tot sugeau lui Cosma pe bani , iar acum se dau virgine si neprihanite) .

12 aug. 2018

Doua despre proteste si diaspora . De la altii .




1.   
Mocofan, piscotar , (alcoolist)... 
Da' când are dreptate are dreptate .
Bogdan Stoica scriind un articol foarte bun :

"Ancheta, va rog. cat de repede se poate."  (link)


2.

Un articol excelent scris de Vali Petcu (zoso.ro)


""" (...) Conducătorii politici de pretutindeni știu, chiar și având cunoștințe spre zero despre istorie, că oamenii sunt niște oi. Și că vor accepta și înghiți mult căcat înainte să facă… tot nimic.
Oamenii de ieri din piață au venit de curiozitate. Multi dintre ei așteptau lacrimogenele. Ca să poată fi eroi. Eroi de instagram, of course. Multi dintre ei erau dezamăgiți că ieri nu luaseră și ei un jet de apă. Uite câte like-uri au avut aia care au avut măcar un ochi roșu.
(...) """ 
(link pentru intreg articolul)




11 aug. 2018

Explicatii si învățături catehetice ortodoxe. Biserica şi rânduielile de comportament.



1. Simbolistica bisericii (ca locaş)

Biserica este locaşul care a înlocuit templul Legii Vechi. Aici se află altarul unde Se jertfeşte Mielul lui Dumnezeu, Hristos, înlocuind şi desăvârşind mulţimea jertfelor de animale aduse pentru împăcarea oamenilor cu Dumnezeu.
Biserica simbolizează Împarăţia lui Dumnezeu, este loc sfânt şi îngeresc, cerul pogorât pe pământ, loc de mântuire, de propovăduire a adevărului de credinţă şi de desăvârşire morală. Este locul unde oamenii se îndumnezeiesc prin împărtăşirea cu Iisus Hristos.

2. Alcătuirea bisericii

La început biserica nu avea o formă definită, din pricina prigoanelor creştinii ascunzându-se în catacombe. Mai târziu, forma locaşului de cult s-a modelat după două simboluri: cel al corăbiei şi cel al Sfintei Cruci.
Având ca model Arca lui Noe, corabia simbolizează izbăvirea neamului omenesc din potopul patimilor şi din furtuna ispitelor şi ancorarea la limanul mântuirii. Sf. Cruce simbolizează Altarul jertfei depline a Mântuitorului Iisus Hristos pentru mântuirea noastră a tuturor.
Biserica e alcătuită de obicei din trei părţi: altar, naos şi pronaos. La acestea se mai adaugă, la unele biserici, pridvorul. Sf, Altar este locul unde se află Sf. Masă care simbolizează Tronul lui Dumnezeu şi este locul de jertfă al Mântuitorului. În Altar intră numai arhiereul, preoţii, diaconii şi paraclisierul şi e despărţit de naos prin iconostas (catapeteasmă). Naosul e locul unde stau, de obicei, bărbaţii şi cântăreţii. La cele mai multe biserici peste naos se ridică turla. Pronaosul, în vechime locul femeilor, poate cuprinde o turlă sau două şi cafasul (balconul de unde cântă corul).

3. Reguli de comportament în biserică

La biserică se vine în ţinută curată şi cuviincioasă. În timp ce femeile vor purta capul acoperit, bărbaţii vor sta descoperiţi.
Pentru a nu crea dezordine şi a nu tulbura slujba, e bine să venim mai înainte de începerea slujbei, să ne închinăm fără grabă la icoane, să aprindem lumânările pentru vii şi răposaţi şi să dăm pomelnicul la Sf. Altar. După ce salutăm pe cei din biserică, ne aşezăm în picioare, în genunchi sau în strană, de unde să putem urmări cu atenţie cântările şi rugăciunile săvârşite. Regula e că bărbaţii stau în faţă, iar femeile în spate, sau bărbaţii în dreapta şi femeile în stânga.
Trebuie să ne păstrăm mintea şi inima departe de grijile lumeşti, slujind Domnului alături de tot poporul: „Un singur glas se cade să fie în biserică; precum suntem un singur trup al lui Hristos, aşa şi o singură lucrare este Sfânta Biserică, adică, să stăm cu frică, să ascultăm, să luam aminte şi să ne rugăm, căci şi clericii împreună cântă, iar noi, toţi, răspundem într-un singur glas”.
După slujba de duminică se cuvine să ne continuăm rugăciunea şi studiul duhovnicesc acasă. Dacă e posibil participăm şi la slujba vecerniei de după-amiază.

4. Ce nu trebuie să facem în biserică

La biserică nu venim împodobiţi, pudraţi, parfumaţi, cu ţinută provocatoare şi indecentă.
După binecuvântarea rostită de preot la începutul slujbei nu ne mai plimbăm prin biserică, nu mai vorbim cu nimeni, nu glumim, nu râdem, nu privim în stânga şi în dreapta, nu ne foim, nu ieşim afară din biserică. În biserică nu se mănâncă, nu se face vânzare şi cumpărare. Nu facem gesturi prin care am putea deranja pe ceilalţi de la rugăciune, nu cântăm mai tare sau pe altă voce decât cântăreţii, nu rostim ecteniile şi rugăciunile pe care le spun preoţii şi diaconii.
La altar nu se aduc decât prescuri, vin, ulei, lumânări şi tămâie.
După sfârşitul slujbei nu mergem la restaurant, la petreceri, la întreceri sportive, nu pierdem timpul la televizor şi la spectacole ucigătoare de suflet.

[pictura: Ludovic Basarab]

10 aug. 2018

Explicatii si învățături catehetice ortodoxe. Coliva şi prinoasele.



1. Semnificaţia colivei



Coliva este o ofrandă care se aduce spre sfinţirea credincioşilor, în cinstea sfântului zilei sau la pomenirea celor adormiţi şi este făcută în principal din grâu fiert.
Coliva simbolizează credinţa noastră în nemurirea sufletului, adică în înviere şi în viaţa veşnică. Aceasta după cuvântul Mântuitorului care spune: “Amin, amin grăiesc vouă, bobul de grâu căzând pe pământ, de nu va muri, el singur rămâne, iar de va muri, multă roadă va aduce” (Ioan 12, 24).

2. Originea colivei

Prima atestare a obiceiului de a pregăti colivă din grâu fiert este tocmai din secolul 4. Împăratul roman Iulian Apostatul, în prima săptămână a postului mare, a poruncit ca toate alimentele din piaţă să fie stropite cu sânge de la jertfele idoleşti. Sfântul Mare Mucenic Teodor Tiron s a arătat în vedenie episcopului cetăţii spunându i să îi înveţe pe creştini să nu guste din alimentele spurcate, ci, în loc, să prepare colivă.

3. Felurile şi prepararea colivei
Coliva se face în general din grâu fiert, însă se poate face şi din fructe şi alte produse.
Coliva din grâu se prepară ameste¬când grâul fiert cu zahăr sau miere, arome şi miez de nucă.
Îndulcirea colivei simbolizează dulceaţa vieţii veşnice şi a petrecerii cu cetele îngereşti şi cu toţi sfinţii în Dumnezeiasca Lumină.
Coliva împodobită cu bomboane sau miez de nucă în semnul sfintei cruci simbolizează purtarea crucii de către creştini.
În anumite zone ale ţării se obişnuieşte şi aducerea la biserică a unor “colive” din fructe şi dulciuri.

4. Alte prinoase ce se aduc la biserică
Prinoasele sau ofrandele sunt daruri pe care credincioşii le aduc la biserică drept jertfă, după modelul celei dintâi jertfe aduse de Abel, fiul lui Adam. În diferite momente ale anului se obişnuieşte aducerea de diverse prinoase:
• de Paşti se aduc ca prinoase carne, brânză şi ouă roşii;
• la Schimbarea la Faţă a Domnului se aduc prinoase din primii struguri copţi, iar
• la vremea coacerii diferitelor fructe se aduc prinoase din fiecare; de asemenea, înainte de seceriş se aduc spice de grâu.
Pentru toate acestea preotul rosteşte o rugăciune anume de binecuvântare la sfârşitul slujbei, după împărtăşirea credincioşilor.
Se mai obişnuieşte aducerea ca pârgă de mere şi pere dulci de Sfântul Ilie şi ouă roşii la Înălţare.
Pentru că sfintele canoane nu îngăduie credincioşilor a mânca în biserică, după în-cheierea slujbei, prinoasele se împart la ieşire.
Este rânduit ca nimeni să nu guste struguri înainte de binecuvântarea lor la biserică, la praznicul Schimbării la Faţă, iar cei ce nu respectă această regulă se opresc a mânca struguri toată luna august.
Tot ca o mulţumită adusă lui Dumnezeu, după ce primele poame sunt binecuvântate la biserică, înainte de a le gusta, credinciosul se cuvine să rostească în particular Psalmul 33.