8 oct. 2019

OAIE DE LA ȚARĂ . Impărțeala .

        Pentru că aceasta este perioada in care ovinele au cea mai bună carne si este perioada propice pentru sacrificarea lor , am cumpărat o oaie . Direct de la stână , oi frumoase , cărnoase si cu grăsime foarte puțină . Direct de la stână de oameni serioși , cu oi multe - frumoase - bine hrănite .
Sacrificată in această dimineață .

Impărțeala am făcut-o in felul următor :

  •  Pulpele din față le-am pus separat , pentru fripturi la tavă . 
  • Gatul (cu putina carne pe el) feliat , coada, șira spinării feliată și coastele bine porționate , le-am impărțit in porții de ciorbă . De vreo 5 ciorbe mari mi-a rămas . 
  • Organele și cu puținul seu ales de pe carcasă, le-am separat in două părți . Le voi introduce la tocat , cu carnea de vită  crudă și cu legumele , atunci când ii voi prepara Evei următoarele porții din dieta ketogenică .
  • Carnea de pe pulpele din spate , de pe piept , muschii de pe gât si șiră , am scos-o frumos , am condimentat-o și am pus-o la baiț pentru pastramă . Aprox. 9 kg de carne macră a ieșit. Probabil , după ce va sta in baiț vreo 5 zile , va ajunge aproape de 10 kg (cu zeama trasă) .
  • Vreo 3 kg de carne impănată cu grăsime am oprit pentru a prepara SACI KAVURMA turcească .


*** Pastrama de oaie homemade ***

     Carnea scoasă de pe oaie pentru pastrama am portionat-o in fleici subtiri , am frecat-o cu sare grunjoasă , cimbru, boia dulce și iute, pul biber , piper și alte ingrediente "secrete" . Apoi am asezat-o in straturi într-o găleată , am pus o jumătate de frunza de dafin , o căpățână de usturoi românesc de gradina (zdrobită), cateva rondele de ceapă și apoi a venit zama de bait ... Adică 500 ml vin alb sec și 500 ml bere .
Am închis galeata ermetic și am pus-o la rece . Timp de 5 zile așa va sta , întoarsă zilnic de pe o parte pe alta . Apoi o voi lăsa la scurs si vreo doua zile la vant . După care ... la lada frigorifică .











0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: