8 oct. 2019

OAIE DE LA ȚARĂ . Chestii generale .


  Pentru că aceasta este perioada in care ovinele au cea mai bună carne si este perioada propice pentru sacrificarea lor , am cumpărat o oaie . Direct de la stână , oi frumoase , cărnoase si cu grăsime foarte puțină . Direct de la stână de oameni serioși , cu oi multe - frumoase - bine hrănite .
Sacrificată in această dimineață .

   Inițial am vrut să iau doar o jumătate ( cealaltă jumătate să o dau altcuiva ) , insă ... până la urmă am luat o oaie intreagă . Am spatiu destul de depozitare , avand lada frigorifica mare.

După sacrificare , jupuire , decapitare si scos matele , oaia a rămas de 25 kg .
La cântărire a intrat doar carcasa , fără cap si fara mațe . 
M-a costat 15 lei/kg . 

O nebunie de oaie , la pretul acesta. Extraordinar de frumoasă , aproape fără pic de grăsime si cu foarte multă carne .

Am aruncat din ea doar 4 oase . Oasele pulpelor din spate , după ce am scos carnea de pe ele .

Imparteala oii :

* O parte va fi pastramă .
* O parte va fi pentru ciorbe .
* O parte va fi pentru fripturi .
* O parte va deveni saci kavurmi (o rețetă turceasca , extraordinară) .
* Organele le păstrez pentru a le adăuga în alimentația Evei.





*** asta este tot ceea ce am aruncat din oaie ***

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: