25 feb. 2024

Mancare de limba de vita cu masline (reteta clasica).



Am scos dimineața, din lada frigo, o ditamai limboaca de văcuță (peste 1,5 kg cântarea).

Am taiat-o in vreo 4 bucăți mari. Am oparit-o in mai multe ape.
Apoi am lăsat-o la fiert vreo trei ore, cu ceapa + morcov + albitura și telină.
Apoi a stat la odihna până am revenit de la curte.

Pe seara, dupa ce s-a racit, am calit niste ceapă și o căpățână de usturoi in puțin ulei. Am feliat limba și am tras-o puțin în ulei încins alaturi de ceapă și usturoiul călite in prealabil. Am adăugat roșii pasate, măsline,dafin, puțin cimbru, un pahar de vin licoros dulce, etc.

Am mai completat cu zeama in care a fiert limba (ochiometric).
Am lăsat la fiert,acoperit, cu foc domol,vreo 30 minute.
Apoi am adăugat sare și piper și am oprit focul.
La urma de tot am adăugat pătrunjel verde.

Să nu uit!
Partea a 2-a a preparării s-a meșterit in vechea mea cratiță de fonta. Arsa , înnegrită și ponosită. Cea mai buna cratiță din casa.

A ieșit o nebunie.









0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: