""" (...) PROBLEMA HRANEI
Rîzîk, -hrana pe care Allah a dat-o fiintelor pentru a manca si a se hrani si pe care ei o mananca.
Dar omul, din vointa proprie alege ceea ce este permis sau nepermis. De aceea cei care mananca ceea ce este nepermis, fara a face diferenta cu ceea ce este permis, sunt ei insisi raspunzatori pentru folosirea vointei si consimtamantului lor in scopuri rele.
Trebuie sa fim atasati nu de alimente, ci de Allah, Ar Rezzaq (Inzestratorul). Cel care da hrana pentru fiecare fiinta este Allah. Trebuie sa credem in El, de la El sa cerem. Deoarece tezaurul Lui este mare, este fara de sfarsit. Cei care se leaga de El cu o credinta adevarata nu vor cunoaste lipsuri. Dar cei care, uitandu-l pe Allah Inzestratorul, vor ramane legati de hrana, vor avea mari necazuri, neputand scapa de ele.
TEVEKKUL
Tevekkul -pentru a atinge un scop, dupa indeplinirea tuturor obligatiilor materiale si spirituale, trebuie sa astepti rezultatul de la Allah. Daca nu-si atinge scopul, omul nu ar trebui sa se intristeze. Zicand “poate acest lucru este mai potrivit pentru mine”, sa fie de acord cu ceea ce i s-a harazit. Pentru ca Allah, in Coranul cel Sfant, zice:
“Poate ca va place ceva si pentru acel ceva munciti si doriti sa-l aveti, dar nu stiti ca la capat va asteapta raul.
Poate fi ceva ce nu va place, nu va incanta si nu-l vreti, dar nu stiti ca la capat va asteapta binele”.
Poem:
Va surade si destinul nostru odata, doar nu va fi mereu
inchis
Halik (Creatorul) va crea pricini, doar nu ne va inchide
usa bunastarii
Ruga mea catre Cel Drept nu este pentru hrana! Iertare!
El este Inzestratorul Mare,doar nu va crea un om fara
sa-i dea cele necesare !
Erzurumlu Ibrahim Hakk
CONDITIILE CONTINUITATII CREDINTEI
Pe pamant omul, in primul rand, are nevoie de credinta.
Fiecare om este raspunzator sa fie credincios si sa-si duca credinta pana-n Ziua de Apoi. De aceea, toti credinciosii trebuie sa acorde atentie conditiilor de mai jos:
1. Sa crezi in imperceptibil (gayb). Gayb inseamna notiuni pe care nu le poti percepe cu cele cinci simturi: Allah, Ingerii, Raiul, Iadul si Duhurile;
2. Sa crezi ca ceea ce este permis, este permis. Adica sa nu spui lucrurilor premise ca sunt nepermise;
3. Sa crezi ca ceea ce nu este permis, nu este permis. Adica sa nu spui lucrurilor nepermise ca sunt permise. De ex. Sa nu spui ca sunt premise bauturile precum berea sau alte bauturi alcoolice sau sa spui ca este permisa dobanda si alte lucruri nepermise;
4. Totdeauna sa ai teama fata de Allah;
5. Sa arati respect pentru ceea ce Islamul considera ca este sfant si sa te feresti de a le trata cu usurinta;
6. Sa nu-ti pierzi speranta in mila lui Allah;
7. Pe necredincios sa-l stii de necredincios, iar pe credincios sa-l stii de credincios. De ex. Daca cineva denumeste musulman pe cineva care dinadins arata dusmanie fata de credinta islamica, acel cineva se autoexclude din islam. Pe de alta parte, cine denumeste necredincios pe cineva care slujeste credinta si se straduieste sa propovaduiasca credinta, fiind adeptul credintei, acel cineva se autoexclude.
8. Nu trebuie sa-L localizezi pe Allah. De ex. Daca cineva spune ca Allah se afla in ceruri, acea persoana se autoexclude;
9. Sa crezi in Coran fara clipire. De ex. Daca cineva afirma ca in Coran exista lipsuri sau adaosuri sau ca Gebrail (Gabriel) a gresit, acel cineva se autoexclude. (...) """
~va urma~
0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:
Trimiteți un comentariu