10 ian. 2011

ILMIHAL -6-

""" (...) Muhammed (s.a.v.) a parasit aceasta lume la 63 de ani. A incredintat si recomandat omenirii Coranul, indreptar si calauzitor, si inaltele Lui porunci (Sunnet-i seniyye). (...)

Companionii (Ashab-î Kiram)

Companionii sunt cei care au castigat onoarea de a-l vedea pe Profet, de a-i asculta predicile si de a-i sta alaturi.
Ei sunt musulmanii care l-au vazut macar o data pe Profet (s.a.v.) si au stat alaturi de el. Sunt considerati superiori tuturor musulmanilor, deoarece au fost cei mai apropiati de Muhammed (s.a.v.), ei l-au vazut pe Profet cu ochii lor, in cele mai grele vremuri s-au strans in jurul lui, participand cu avutia si viata lor in lupta pentru raspandirea Islamului si a credintei in Allah, indurand mari neajunsuri. Astfel ei au castigat cea mai mare dragoste din partea Profetului si toti au devenit precum o lumina divina din cap pana-n picioare.
In raspandirea sublimei noastre religii ei au jucat un rol de conducator.
In zilele noastre, daca un om cucereste intreaga lume de unul singur sau daca da de pomana aur cat sa umple lumea, tot n-ar fi posibil sa atinga nivelul celui mai neinsemnat companion.
Noi, musulmanii, avem raspunderea de a iubi toti companionii, de a-i respecta si de a le purta consideratie. In legatura cu unele neintelegeri care au aparut intre companioni, noi nu putem spune nici un cuvant impotriva nici unuia dintre ei. Celui care vorbeste impotriva unuia dintre ei, i se va slabi credinta, crezul lui va cunoaste mari daune. Acel om, pana ce nu-si indreapta convingerea, nu poate fi un credincios desavarsit.
Companionii se impart in doua grupuri:
1. Emigranti (Muhagirin)
2. Ajutatori (Ensar)

Emigrantii sunt musulmanii din Mecca care, cu consimtamantul Lui Allah, au emigrat de la Mecca la Medina, lasandu-si averea si toate bunurile.
Aliatii sunt musulmanii care locuiau la Medina. Ei, cu voia lui Allah, au venit in ajutorul fratilor lor musulmani veniti de la Mecca, cu tot ce au avut. Ambele grupuri, prin actiunile pe care le-au intreprins prin voia lui Allah, au facut mari acte de binefacere. Dupa profeti, cei mai importanti oameni sunt companionii.
In ordinea importantei sunt: Hazret-i Ebu Bekir, Hazret-i Omer, Hazret-i Osman, Hazret-i Ali (Radyyallahu anhum-Allah sa fie multumit de ei!).

CREDINTA IN ZIUA DE APOI

Al cincilea principiu al Credintei este sa crezi în Ziua de Apoi.
Inseamna sa crezi în Trambita vestitoare, in invierea si ridicarea mortilor din morminte, primind caietul faptelor lor (amel defterleri) si în faptul ca se aduna in locul judecatii (mahfler meydanî), unde li se va cere socoteala pentru faptele lor. Mai inseamna sa crezi in particularitatile specifice Zilei de Apoi, cum ar fi: balanta (mizan), mijlocirea pentru iertarea pacatelor (flefaat), podul Sîrat, apa Kevser, Rai, Iad. Ziua de Apoi este viata fara de sfarsit de dupa lumea aceasta. Allah Preamaritul a creat aceasta lume si tot ceea ce exista, dar pentru o vreme limitata. Atunci cand ingerul Israfil va trambita prima oara, va veni sfarsitul si toti oamenii vor muri, lumea si tot ce exista dincolo de lume se va sfarama si va pieri. La a doua trambitare, toate fapturile vor invia si se vor aduna la locul Judecatii pentru a da socoteala. Acolo, in prezenta lui Allah, toate faptele vor fi cântarite, tuturor li se va face dreptate si cei neindreptatiti vor fi indreptatiti, toti vor primi ceea ce li se cuvine. Dupa Judecata, cei buni vor merge în Rai, iar unii dintre ei vor vedea frumusetea Celui Drept. Cel care nu crede în Ziua de Apoi, nu crede nici inAllah, nici in Profet.

Sfârsitul vietii (Ecel)

Ecel inseamna sfârsitul existentei predestinate omului (destinul pe care Allah ti-l scrie si ti-l decide.) Cand vinesfarsitul, nu intarzie nici un minut, nici nu vine mai devreme.Oricare ar fi pricina mortii unui om, el moare pentru ca asa i-a fost predestinat.(...) """


~va urma~

Vezi si ep.1(link) ; ep.2(link)* ; ep.3(link) ; ep.4(link)

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: