1 sept. 2018
Voucherele de vacanţă .
Voucherele de vacanţă au topit si ultima frimitura de civilizatie de pe litoralul romanesc .
Voi reveni cu explicatii si intamplari incredibile.
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
9/01/2018 11:30:00 p.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
31 aug. 2018
Explicatii si învățături catehetice ortodoxe. Spovedania.
Ce este Sfânta Spovedanie
Taina Spovedaniei, Mărturisirea sau Pocăinţa, cum mai este cunoscută, ne izbăveşte, clerici şi simpli credincioşi, din robia păcatelor săvârşite după Botez. Pentru că după Botez nici un om nu poate trăi fără să cadă în păcat, ni s-a dat acest mare dar al iertării păcatelor, prin mărturisirea lor cu părere de rău la preotul duhovnic, prin încetarea săvârşirii lor şi prin îndeplinirea canonului primit.
Originile spovedaniei
Aşa cum se spune şi în rugăciunea (molitfa) dinaintea Sfintei Spovedanii, pocăinţa care conduce la iertarea păcatelor o regăsim încă înainte de întruparea Mântuitorului, la regele David care prin proorocul Natan a dobândit iertare, pocăindu-se pentru păcatul desfrânării şi uciderii, cât şi la regele Mânase, care de asemenea a fost iertat prin rugăciunea cu pocăinţă pentru mulţimea fărădelegilor săvârşite.
Mântuitorul instituie Taina Spovedaniei când spune: „Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit şi Eu pe voi. Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt; cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate, şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute" (Ioan 20, 21-23) şi „Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veţi lega pe pământ, vor fi legate şi în cer, şi oricâte veţi dezlega pe pământ, vor fi dezlegate şi în cer" (Matei 18, 18).
Sfântul Apostol şi Evanghelist Ioan ne spune: „Dacă zicem că păcat nu avem, ne amăgim pe noi înşine şi adevărul nu este întru noi. Dacă mărturisim păcatele noastre, El este credincios şi drept, ca să ne ierte păcatele şi să ne curăţească pe noi de toată nedreptatea" (I Ioan 1, 8-9)
Locul, vremea şi modul săvârşirii spovedaniei
Sfânta Spovedanie se face, de regulă, în biserică, lângă icoana Mântuitorului.
După învăţătura Bisericii, spovedania se face cel puţin o dată în fiecare din cele patru posturi, iar pentru cei râvnitori, de câte ori căderea în păcat îi îndepărtează de harul lui Dumnezeu, ori când le slăbeşte râvna sau când trec prin ispite mari.
Preotul deţine această putere în virtutea hirotoniei, însă dreptul de a o pune în lucrare îl dobândeşte în urma unei rugăciuni speciale săvârşite de episcop, numită hirotesie.
Spovedania trebuie să fie: completă, sinceră, de bună voie, secretă, cu umilinţă şi zdrobirea inimii şi cu hotărârea de a nu mai repeta păcatele mărturisite. Părintele Arsenie Papacioc ne spune: „La duhovnic nu se vine pentru a-i face o impresie bună; cea mai mare bucurie pentru el este când spui toate ale tale, pentru că el simte că se împlineşte".
Greşeli frecvente la spovedanie
• Evitarea mărturisirii păcatelor grele (desfrânare, avort, furt, căderea în erezie, lepădarea de Dumnezeu în public, mândrie etc) şi insistarea pe cele mărunte (minciuni ocazionale, furturi neînsemnate, glumele nevinovate)
• Evitarea mărturisirii stărilor sufleteşti (deznădejde, lenevire, apatie etc.)
• Mărturisirea mecanică, după îndreptarul de spovedanie, care conduce la lipsa pocăinţei
• Spovedania nu se face cu detalii smintitoare pentru preot când este vorba de păcatul desfrânării, ci se spune numai felul desfrânării • La spovedanie nu se spun niciodată numele altor persoane implicate în săvârşirea păcatului
• Spovedania nu se face în grup sau în minte
• Simpla citire a rugăciunii de iertare a păcatelor de către preot sau arhiereu nu echivalează cu Sfânta Spovedanie
• Canonul şi îndrumările date de duhovnic nu se împărtăşesc altor persoane.
Păcatele spovedite sunt iertate şi nu se spovedesc a doua oară. Se mărturisesc păcatele săvârşite doar de la ultima spovedanie, sau cele care, din uitare, nu au fost mărturisite.
Despre canon
Canonul este parte a Tainei Spovedaniei, care nu urmăreşte pedepsirea penitentului, ci a-l face conştient de gravitatea păcatului şi a-l ajuta să se îndrepte. Cel dintâi canon al oricărui penitent este de a nu mai săvârşi păcatul. Cel mai mare canon pe care îl poate da duhovnicul este îndepărtarea pentru o vreme de Sfânta împărtăşanie.
SURSA:
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/31/2018 01:36:00 p.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
30 aug. 2018
Proaspete din trafic .
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/30/2018 10:00:00 a.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
29 aug. 2018
Sfârșit de august la Eforie Nord (2018) .
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/29/2018 01:46:00 p.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
tags:
amintiri,
concediu,
Eforie Nord,
la mare,
Marea Neagra,
Pensiunea Yza,
personale,
plaja,
Vacanta,
vacanţă,
Video
28 aug. 2018
Castraveti in trafic .
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/28/2018 09:30:00 a.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
27 aug. 2018
Explicatii si învățături catehetice ortodoxe. Mirungerea .
Definiţie şi semnificaţie
Prin ungerea cu Sfântul şi Marele Mir, noul botezat este pecetluit (însemnat, îmbrăcat) cu darurile Duhului Sfânt, dându i se astfel „pecetea cea dintâi şi asemănarea cea după chipul lui Dumnezeu, pe care din neascultare am pierdut-o”, spre a spori şi a se întări în viaţa duhovnicească, a creşte de la măsura copilului la cea a bărbatului desavârşit, adică a lui Hristos.
Ce este Sfântul şi Marele Mir
Despre Sfântul şi Marele Mir Sfântul Simeon al Tesalonicului ne spune că „este Însuşi El, că zice: Mir vărsat îţi este numele. Drept aceea şi pe noi ungându-ne, ne dăruieşte puterea cea vie şi buna mireasmă a Duhului”. Sfântul şi Marele Mir este obţinut din -untdelemn curat de măsline, vin şi diferite esenţe de mirodenii în număr de 38 (nard, isop, trandafir, mosc etc.) şi se sfinţeste numai de către bisericile ortodoxe autocefale, şi anume de către soborul episcopilor în frunte cu Întâistătătorul Bisericii respective, şi numai în Joia Mare din Săptămâna Patimilor, după Sf. Liturghie. Ierarhii merg atunci într-un paraclis amenajat special, unde se pregătesc şi se amestecă cele 40 de componente, cu rostirea unor rugăciuni speciale.
În Biserica Ortodoxă Română Sfântul şi Marele Mir se săvârşeşte o dată la 5 ani şi este o dovadă a canonicităţii şi sobornicităţii ei. Grupări precum „Biserica Ortodoxă de stil vechi”, neputând sfinţi Sfântul şi Marele Mir, evită întotdeauna să spună de unde îl au.
Desfăşurarea slujbei
După Sfântul Botez, episcopul sau preotul (nimeni altcineva nu poate săvârşi această Taină) îl unge pe cel botezat cu Sfântul şi Marele Mir, în semnul sfintei cruci, pe părţile principale ale corpului: frunte, ochi, nas, gură, urechi, piept, spate, mâini şi picioare, rostind de fiecare dată: “Pecetea darului Duhului Sfânt! Amin!”. În practica veche a Bisericii mirungerea se făcea şi prin punerea mâinilor, ulterior re-nunţându se, pentru a nu se confunda cu hirotonia.
Îndrumări practice
După mirungere, spălarea celui nou miruit se va face întotdeauna într-un vas curat, seara, iar apa se va pune într-un loc curat, de obicei la flori sau la rădăcina unui copac.
Este interzis ca de cel miruit să se atingă în acea zi persoane întinate de păcate şi necurăţii: eretici, desfrânaţi, beţivi, necununaţi la biserică, necredincioşi.
Părintele Ilie Cleopa sfătuia pe aceia care au rude care s-au sinucis să facă în loc pomeniri şi parastase pentru cei care au murit în ziua Mirungerii lor. Aceştia au mare trecere înaintea lui Dumnezeu şi cu rugăciunea lor pot uşura pe cei din muncile iadului.
Spre deosebire de Botez, Taina Mirungerii se repetă pentru cei care s-au lepădat în vreun fel de Hristos prin trecerea lor (botezare, iniţiere etc) la alte credinţe sau învăţături eretice.
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/27/2018 01:29:00 p.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
26 aug. 2018
Explicatii si învățături catehetice ortodoxe. Taina Sfântului Botez .
Simbolistică
Botezul este Taina prin care, în urma lucrării văzute a întreitei cufundări în apă, dimpreună cu invocarea Sfintei Treimi, în mod tainic se iartă păcatul strămoşesc şi păcatele personale ale celui care se botează. Prin harul dumnezeiesc, acesta devine mădular al Bisericii lui Hristos şi cetăţean al Cerului. Cuvântul botez provine de la grecescul βαπτιζο care înseamnă cufundare.
Catehumenul (cel care urmează a fi botezat)
Cel care urmează a fi botezat, dacă nu mai este copil, trebuie să dorească şi să ceară botezul, să cunoască adevărurile de credinţă, să se mărturisească de păcatele săvârşite şi să fie hotărât pentru a urma o viaţă în lumina poruncilor lui Hristos.
Pentru prunc, naşul, ca şi garant în faţa lui Dumnezeu şi a Bisericii este mărturisitorul de credinţă al acestuia.
Naşul pruncului sau catehumenului adult trebuie să fie întotdeauna ortodox şi bun creştin, pentru că este dator să se îngrijească de viaţa morală şi religioasă a finului, învăţându-l mai ales prin exemplul personal. Naşul este bine să fie de acelaşi sex cu cel care se botează.
Condiţiile săvârşirii Botezului
Locul în care se săvârşeşte Botezul este biserica, însă, în cazuri excepţionale (pericol de moarte), se poate săvârşi oriunde.
Botezul se săvârşeşte de către episcop sau preot. Atunci când un om nu este botezat şi este în pericol de a muri nebotezat, săvârşitor poate fi orice alt creştin botezat, care îl cufundă de trei ori în apă, rostind cuvintele: „Botează se robul (roaba) lui Dumnezeu (numele) în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Amin.” În cazul în care cel botezat su¬pravieţuieşte, un preot va desăvârşi slujba în totalitatea ei.
Botezul se săvârşeşte oricând, dacă este pericol de moarte, sau cel mai devreme la opt zile până la cel mult patruzeci de zile de la naştere şi, de obicei, în zile de sărbătoare. Botezul se poate face şi în post, dar dacă este urmat de o agapă, nu este îngăduită încălcarea postului.
Din punct de vedere practic, cel ce se botează are nevoie de: haine noi sau curate (de obicei albe), necesare îmbrăcării după botez, şi o lumânare mai mare.
Slujba Botezului
Mai înainte de slujba botezului propriu zisă, se îndeplineşte „Rânduiala la facerea catehumenului”, care este alcătuită din 3 părţi:
- exorcismele, care sunt trei rugăciuni săvârşite de preot în pridvor, în care Îl roagă pe Dumnezeu să îndepărteze de la catehumen toată puterea cea rea a diavolului;
- întreita lepădare a catehumenului, care înseamnă lepădarea de lucrurile întunericului şi de diavol şi „îmbrăcarea cu armele luminii” (în practica veche a Bisericii, lepădările se rosteau până la de zece ori);
- împreunarea cu Hristos, care se face prin rostirea Crezului de trei ori.
Slujba Botezului propriu zisă este şi ea alcătuită din 3 părţi: sfinţirea apei pentru botez, ungerea cu untdelemnul bucuriei pe fiecare mădular în parte şi întreita cufundare în numele Sfintei Treimi. Botezul prin stropire nu este valid.
Taina Botezului este urmată imediat de alte două Sfinte Taine: Ungerea cu Sfântul şi Marele Mir şi Împărtăşirea noului botezat.
Alte rânduieli
Este bine să postim şi să ne rugăm împreună cu cel ce se botează.
Nu este voie ca naşul să fie unul din părinţii trupeşti ai catehumenului.
Naşul nu trebuie să fie ales pe criterii lumeşti (bogăţie, poziţie socială sau politică).
Naşul trebuie să fie îndeobşte cunoscut ca bun creştin şi om moral, să nu trăiască necununat, să nu fie apostat sau ateu, să nu îmbrăţişeze învăţături potrivnice Ortodoxiei (reîncarnare, yoga, MISA, radiestezie, masonerie);
După Botez se face o agapă creştinească, dar nu o petrecere smintitoare de suflet, cu atât mai puţin în scopul obţinerii de avantaje materiale;
Aşa zisele tradiţii, menite să aducă „calităţi” copilului, cum sunt „băutul apei din clopoţel”, „dansul tatălui în jurul copacului”, „punerea de bani în scutece” ş.a.m.d. sunt de fapt obiceiuri păgâneşti, urâte în faţa lui Dumnezeu şi condamnate de Biserică.
SURSA:
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/26/2018 01:18:00 p.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
25 aug. 2018
Cum sa faci bani din cacat .
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/25/2018 02:00:00 a.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
24 aug. 2018
Un gandac de Colorado .
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/24/2018 04:30:00 p.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
Cimpanzeii din galeria echipei Petrolul Ploiesti .
Sus, în cetatea Sighișoarei, pe una dintre clădirile istorice ale cetății, am găsit urmele cimpanzeilor de galerie ...
Emblema imbecilității țiganilor din Ploiesti ...
Emblema cimpanzeilor din galeria echipei Petrolul ...
Emblema retardului roman tipic ...
Am stat de vorbă cu doamna proprietară și mi-a povestit că drogații și bețivii din galeria petrolista , într-o noapte, venind de la un meci din Cluj, au cam făcut ravagii prin cetate.
Ei bine, eu am invatat-o cum sa procedeze pentru ca liderii sa fie trași la răspundere pentru distrugerea unor clădiri ocrotite prin lege.
Galeria lui pește prăjit !!!! Se mai si lauda că ei sunt naționaliști și că iubesc valorile românești.
Probabil nu sunt toți la fel (eu unul cunosc cativa de nota 10 , educati si destul de civilizati) , însă cei vinovați trebuie să plătească.
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/24/2018 04:02:00 p.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
Statiunea Vidra . Romania Te Iubesc .
""" Impart cu voi un ghem de furie si frustrare! Am “vizitat” azi statiunea Vidra. Este a doua oara cand ma opresc aici. E locul in care se vede perfect competenta celor care ne conduc si ne-au condus.
Zile in sir am tot solicitat un interviu cu ministrul Turismului, Bogdan Trif. Azi, mi s-a transmis ca ministrul nu vrea. Si intr-un fel, mi se pare si normal. Ce ar putea sa spuna?!
Poporul asta chiar nu-i in stare sa-si puna in frunte niste oameni? Competenti?! """ [ Alex Dima / Romania Te Iubesc]
Aici i-a fatat mintea lui
Brutacu Hector
at
8/24/2018 01:31:00 p.m.
0
elucubratii mai dihai decat cea de mai sus
Abonați-vă la:
Postări (Atom)