8 sept. 2024

Spata frageda de cerb. Cu paste si gorgonzola.

Încercând să îmi ocup timpul și serile și să nu mă mai gândesc la nimic ...
am reinceput sa gatesc.

Spată de cerb cu paste si ciuperci sălbatice.
Paste cu sos de ghebe , smântână și gorgonzola.

Am scos un pachet de spata de cerb din Harghita.
După o dezghețare lenta, am pus carnea la marinat pentru 24 ore.

Marinata:
 vin pelin roșu, ulei bio de floarea soarelui obținut prin presare la rece, dafin, rozmarin de gradina, piper boabe, miere de salcâm, sos de soia, vin de orez, etc. Am băgat la rece pentru marinare.
Am întors carnea in marinata cam o data la 6 ore.

Am folosit:
- spata de cerb de la procesatorul Berke din Comuna Izvoare, judetul Harghita
- paste barilla
- ulei de floarea soarelui obținut prin presare la rece
- gorgonzola de la Lidl
- smântână de casă bio adusa tocmai din Apuseni (Arieșeni, Fața Cristesei)
- pătrunjel verde de gradina
- ghebe de vara foarte aromate , culese personal din pădurile de pe Valea Ponorasului , curățate și congelate crude (neoparite)
- usturoi de gradina
- sare de mare NEIODATĂ
- vin pelin roșu de Urlați
- dafin
- rozmarin de gradina
- sos de soia
- vin de orez proveniență Japonia
- miere de salcâm bio (din rezerva personala, din Posești)
- piper boabe

Ghebele le-am calit in uleiul foarte bine încins, direct (neoparite), crude. Doar cu sare și usturoi.


P.S.:
Eva, fata mea iubita, avea întotdeauna porția ei din tot ceea ce eu preparam.
A mâncat cărnuri și proteina naturala 100% aproape toată viața ei. Cam din toate cărnurile autohtone și exotice care mi-au intrat în casa. Întotdeauna a avut porția ei suplimentara, in afara preparatului regulat din carne de vita tocata cruda + legume crude și suplimente apicole. Carne cruda sau prăjită/fiarta.
Tăuraș de Delta, vită mănăstirească, cal, cerb, căprioară, iepure, mistret, găină de curte,cocos de curte, gâscă, rață, curcan, struț, coadă de crocodil, bizon, cangur, urs, oaie, capra, berbec, măgar, ouă de prepeliță - rata - gașca - curca - găină , etc.



























0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: