18 dec. 2010

Cine-i harnic si munceste are tot ce vrea. Cine-i lenes si putoare ........................ are tot asa.

Unde ajunge magiunul cand se face mare  ? Paaaii pentru inceput, dupa ce s-a racit, poposeste in borcan. Apoi face statie pe felia de paine cu unt si dupa aceea tzup tzup la odihna direct in stomacel. :)))



______________________________

Un borcan de magiun de Topoloveni costa 8 -10 RON (si nici nu am garantia ca nu contine cine stie ce chestii).
Un borcan de magiun din curtea proprie costa urmatoarele :
- varuit prunii primavara.
- curatat uscaturile.
- apa de la Allah (Dumnezeu, Yahve, Yehova, Mama Natura, Zamolxe etc.) .

- putina munca la batut prunele coapte si la cules in galeti.
- putina munca (vreo 24 de ore) la invartit cu mestecaul in tuciul in care se fierb prunele (fara zahar, apa sau alte adaosuri) .
- cateva borcane ratacite prin camara (sau beci) .

Care magiun o fi mai bun ? Al meu sau cel din comert ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Post Scriptum:
Oare o sa am spatiu indeajuns(in burdihan) pentru a devora continutul delicios al acestor borcane ? :D
Cand vine vorba de bunatati, sunt foarte foarte zgarcit . Nu dau nimanui nimic !




:D Majoritatea barbatilor care gatesc, fac acest lucru din pasiune. Majoritatea femeilor care gatesc , fac acest lucru din obligatie.
Nu-i asa ca barbatii sunt cei mai buni bucatari?

3 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:

mihaeladr said...

Da, ai dreptate. Cand barbatii gatesc ceva o fac cu mai mare dragul. Cand am terminat de facut gemul de prune (magiun ca al tau am sa fac la anul daca or fi prune; ca de obicei un an se fac, celalalt mai putine)ma gandeam si eu cat m-ar fi costat sa cumpar magiun de Topoloveni. In ultimul timp numai din asta am cumparat.

Fetita Junglei13 said...

Deci exista magiun de Topoloveni.Habar n-aveam,magiunul de tuci,compotul de oala si muraturile de butoi sunt cele mai delicioase.
O fi vreo problema,daca magiunul e primul si untul deasupra?Sau daca, atunci cand e magiunul sus,peste el vin si niste bucatele de nuca?

Brutacu Hector said...

Eu cred ca nu. :) Mai ales la partea cu nuca ...
Mmmmmm!