29 ian. 2011

Piept de pui la tava , acoperit cu ceapa si servit cu garnitura de cartofi nature.

Am "furat" reteta , de la un fost restaurant comunist . "Pomul Verde" se numea si se numeste respectivul local  .  
Am preparat-o deja de vreo 4 ori in casa. Am imbunatatit-o adaugand cimbrul si cubuletele de rosii .
Fotografiile sunt din propria-mi farfurie ( propria-mi bucatarie). :D


Ingrediente necesare

  • 1 piept de pui 
  • 1 ceapa mare
  • 2 linguri pasta tomate (sau rosii conservate ~ cubulete)
  • 1 varf cutit Delikat (Secretul Gustului, Vegeta, etc.)
  • 3 linguri ulei floarea soarelui
  • 1/2 pahar apa
  • putin cimbru(sau oregano)



Mod de preparare

 Se unge cu ulei o tava de sticla termorezistenta. Se taie pieptul in doua jumatati , iar apoi se taie felii pe lung (se subtiaza tip schnitzel ) . Se aseaza in tava. Apoi se adauga condimentele (Vegeta, Delikat sau orice alt condiment similar) peste pieptul de pui.
Ceapa se taie solzisori si se aseaza peste pieptul de pui astfel incat sa fie acoperit complet. Se presara putin cimbru.
Se adauga pasta de tomate peste ceapa si se intinde (sau se pot adauga cuburile de rosii din conserva).
Se adauga 1/2 pahar apa si apoi se da la cuptor pentru aprox 30 min. la foc mediu. Se verifica , iar daca ceapa s-a inmuiat se poate scoate din cuptor.
Se serveste cu garnitura de cartofi nature tavaliti prin unt si coafati cu cateva frunze de patrunjel .
Este delicios ! Nu te poti opri din mancat .

Sa aveti pohta, bre  !



7 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:

mihaeladr said...

Bre, da "zîi oleacă" (ca la Moldova) unde era Pomul Verde că m-a cam lăsat memoria.:))

Brutacu Hector said...

:D O iei pi ici ... Cotesti pi colo ... Si ajungi undeva in spatele bolevardului, intr-o intersectie, si te lasi spre Mihai Bravu. Undeva prin spatele bisericii Sfantul Anton(la vreo 2-3 strazi) , in apropierea bisericii Buna Vestire .
Cum purcezi din centrul Ploiestiului, de la Tribunal, putin mai departe de fosta Maternitate (la capatul strazii). :))))))))

Brutacu Hector said...

http://urbo.ro/local/restaurant-pomul-verde-88806

mihaeladr said...

Oare acolo este "dintotdeauna" acolo sau si-a luat denumirea dupa altul vechi care era in Ploiesti? Nu stiu de ce dar parca nu-mi reamintesc sa fi fost in acea zona. Dar mai fac "sapaturi" cu niste telefoane mai tarziu.

Brutacu Hector said...

Acolo a fost dintotdeauna. Parol !
Doar ca arata altfel ...
Am cautat, dar nu am gasit fotografii cu cel vechi.
Desigur, acum are alt proprietar, insa locatia este aceeasi.

kader said...

Salam aleikoum! Azi-dimineata, la prima ora, am dat cu nasu'-n carnea ta la tava si zau de mi-am mai luat gandul de la imaginea aceea delicioasa :) Drept urmare, pe la pranz am zis ca ma apuc si eu de gatit, desi n-o am cu astea (rusine sa-mi fie!).
Ca in poza nu a iesit, dar... tare gustos a fost, mashallah... am mancat cu atata pofta. Multumesc pentru reteta :)

Brutacu Hector said...

@Kader
Wa alaikum AssAlam!
Cu placere ! :)
Afiet Olsun !