21 sept. 2022

Recomand " ZESTRE DE MARAMURES " , satul Breb !



     De vreo câțiva ani, in fiecare vara, pe harta roadtripului nostru de familie, bifam și Maramureșul.
Am descoperit locuri extraordinare in Maramureș și oameni senzaționali. Am cunoscut oameni deosebiți , cinstiti, sufletisti, darnici, altruiști, muncitori, blânzi și gazde minunate.

  Unul dintre locurile cu astfel de oameni este satul Breb. Foarte primitori toți localnicii din Breb. Joviali, deschiși și foarte gospodari.
Ei bine, de fiecare dată când ajungem in Breb, neapărat ne oprim puțin și la poarta familiei " Zestre de Maramureș " ( Ionel Sima ) .
Pruncuța lor, anul acesta, chiar la pupat pe Petru al nostru. O minunăție de copilaș.

    De la dânșii ne aprovizionam cu diverse licori tradiționale din zona Maramureșului. Delicioase toate! Din câte am gustat pe unde am tot umblat prin țărișoara noastră, horinca lor și cu lichiorurile de casă  sunt cele mai bune.

       Când desfaci dopul la sticla de horincă te inundă parfumul samburelui de prună sau cel al pulpei de para sau de gutuie coaptă. Nu mai pomenesc de capsunata sau vișinată. Închideți ochii și aduceti-va aminte parfumul caspunelor proaspăt culese din gradina din spatele casei bunicilor. Acelea micuțe , dar dulci și foarte parfumate. Este că va apuca dorul? Ei bine asta am simțit eu astăzi când am desfăcut dopul sticlei de capsunata. Acea căpșună foarte coaptă , cu miros de gradina. Nu, nu găsiți așa ceva în comerț.
Iar vișinata, afinata sau celelalte licori dulci , sunt unice la gust. Se deosebesc de cele din alte locuri.

Anul acesta, cu vișinata s-au întrecut chiar pe ei. Este fenomenala! Ușor acrișoară și plină de parfum. Este...WOW.
HORINCA DE GUTUI este ... DINCOLO DE CUVINTE. Preferata mea!
Toate produsele lor au un raport pret-calitate extraordinar.
Îi recomand din toată inima mea.

Pentru că ce am luat în vara de la dânșii mi s-au părut prea puțin pentru nevoile de sărbători (suntem familie numeroasa), acum i-am rugat să îmi trimită completări.

Astăzi au sosit completările.
* Horincă de prună
* Horincă de cireșe
* Vișinată
* Capsunata
* Gutuiata

Ba chiar mi-au trimis cadou și o sticlă de afinată.

Vă mulțumim.
Să aveți spor in toate! Să vă deie Bunul Dumnezeu multă sănătate! Să aveți parte numai de bucurii și împliniri!














0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: