26 aug. 2022

"Bunicuța cofetar" si cozonacii din online. (a doua parte)



In completare, la postarea anterioară (link)...

      Pentru cei care cred că totul vine de la sine si că succesul comertului online si al paginilor de livrari din online se bazeaza doar pe "share-uri" intre "prieteni" si rude sau pe SEO .
Mwahahahaha :))))))))))))))
Ce glumă bună!

Fără investiții serioase, nimic nu merge si nimic nu va fi de durată.
Mai ales aici, la noi, in RO.

In print , incercuită cu rosu, aveti drept exemplu doar o mica sumă cheltuită pentru reclamele pe fbk aferente unei pagini amărâte de comerț cu livrare la domiciliu (sa zicem "produse diverse").
O pagina de doar aproape 9000 de like-uri (o pagina mica, daca o raportam la colosii din domeniu). Conversia este de doar cateva zeci de "cumpărători" / saptămână (in perioadele bune). Atentie! Nu cumparatori fideli. Doar o parte se reintorc (o medie de 3-4 indivizi).

         Suma din poza, incercuita cu rosu, este suma cheltuita pe reclame moderate (nu agresive) , in feisbuci , pe perioada a aproximativ 4-5 luni , primavara-vara. Vara vanzarile scad, iar majoritatea cumparatorilor de sezon sunt cei chilipirosi, chitrosi, pe suma de comanda minima impusa.
La fiecare limita maxima setata si atinsa (a cheltuielilor pentru reclama), administratorul reseteaza de la zero totul (suma limita).
Faceti singuri socoteala la investitia in reclame pe fbk, pe parcursul ultimilor 5 ani! Cu aproximatie. Este uriasa suma, nu?

Apoi , neaparat, tineti seama si luati in calcul ca pe fbk se face doar o parte din promovarea platita. Un astfel de print as putea posta si cu reclamele platite catre Google.
Dar ar fi prea complicat pentru "bunicutele" si "gospodinele" de apartament...............






0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: