3 feb. 2009

O poveste. Un raspuns.


""" Traia odata, intr-un mare palat,un rege musulman.El era mereu insotit de consilierul sau,un barbat foarte intelept care-l iubea pe Allah si care il sfatuia pe rege cand avea probleme.

De fiecare data cand o nenorocire se abatea asupra regelui,sfatuitorul il linistea,spunandu-i:Nu este grav,totul este un dar de la Allah.

Regele nu intelegea intotdeauna si uneori se supara.Intr-o zi,mergand la vanatoare,regele s-a ranit si isi pierdu trei degete.Toata lumea tipa:ce nenorocire,saracul rege!
Numai consilierul se aproprie si spuse:Iubite rege,nu plangeti asa.nu este atat de grav,totul este un dar de la Allah.
Regele se simtea foarte rau si se infurie:Sfatuitor!nu-mi plac vorbelel tale!in loc sa ma consolezi,imi spui ca ceea ce imi face rau este un dar de la Allah!Inchideti-l!

Regele isi lua un nou consilier si il uita pe cel pe care il aruncase in inchisoare.

Cativa ani mai tarziu,pleca in padure cu toti oamenii sai, cand ii atacara canibalii. Seful le ordona: Capturati-mi-i pe toti cei care sunt pe deplin sanatosi! Pe cei carora le lipseste vreo membra, eliberati-i, caci nu-mi plac infirmii!
Toti fura capturati mai putin regele,caci lui ii lipseau cele trei degete. Trist, se intoarse singur la castel. Atunci isi amintii de primul sau sfatuitor care inca era in inchisoare, si merasa repede sa-l vada.

O, sfatuitorul meu, iarta-ma ca te-am lasat sa stai atat de mult inchis.Vorbele tale erau pline de adevar. Sunt in viata multumita celor trei degete care imi lipsesc:este un dar de la Allah insa n-am inteles imediat. Accepta-mi scuzele, caci tu esti cel mai intelept!

Iubite rege, nu-ti cere scuze fiindca m-ai inchis aici,totul este binecuvantare pentru mine.

Regele, uimit, il intreba:
Dar nu esti suparat pe mine?Te-am pedepsit fara vreun motiv valabil,si asta ani buni.

Consilierul, la fel de intelept,ii raspunse zambind:
Iubite rege, daca as fi ramas langa tine,canibalii m-ar fi capturat.Totul este binefacerea lui Allah, chiar daca nu constientizam imediat. """


*sursa: Islamul Azi

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: