22 mai 2016

FESTIVALUL TURCESC 2016 . Impresii .



          Ieri am dat o fuga pana in Bucuresti , la Festivalul Turcesc (parc IOR-Titan) . Am locuit cativa ani in zona , deci m-am descurcat sa ajung repede in zona unde avea loc festivalul .
M-a mancat in cur sa ma duc cu automobilul personal. Drept urmare m-am invartit vreo ora prin Titan pana am gasit un loc de parcare LEGAL .
Nu mai vorbesc despre cum se circula in Bucuresti. Deja stim cu totii . Ma gandeam ca , fiind weekend, va fi mai liber . M-am inselat.

Trecand peste faptul ca cei care organizeaza festivalul apartin unor fundatii / organizatii fundamentaliste "dubioase"  (despre care am mai scris in trecut aici pe blog) , organizarea si prezentarea a fost chiar misto.
Au fost si unele lipsuri , dar s-au descurcat binisor .
Nu am vazut vestitele Nazar Boncuk (ochiul albastru turcesc) la vanzare . Nu am vazut abaya , covorase de rugaciune , tesbih (matanii rugaciune) , miswak (google it!) , demlik (celebrele ibrice turcesti pentru ceai) , pahare si servicii pentru ceai turcesc , condimente cu specific turcesc + alte cateva .
Am gasit totusi cay (Caykur) . Cay specific turcesc , la pungi mari (vrac) . Se prepara la demlik (ibircul acela turcesc format din doua ibrice mai mici) . Norocul meu ca demlik am. Cautam de mai bine de un an sa cumpar cay .
Am gasit colonie turceasca. Apa aceea parfumata cu care turcii isi intampina musafirii cand le calca pragul . Se da cu ea pe maini si pe fata .

Mancarea si dulciurile au fost extraordinar de bune .
Multa lume . Multi curiosi . Multi copii . Multi "tarani de oras" .

Imi place cum arata acum Sectorul 3 si parcul IOR - Titan . Oameni gospodari.
Pe vremea cand locuiam eu in zona , nu arata chiar atat de bine.


FOTO :


















VIDEO:













0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: