16 mai 2012

"IN TIME"

  Sunt un cinefil inrait. Ador filmele romanesti , dar si orice alt film de calitate.
Cand eram mic , la cinematograful din cartier, ma strecuram printre picioarele celor cu bilete la film sau ma ascundeam pe dupa perdelele acelea mari (de culoare visinie) . Astfel reuseam sa vad de mai multe ori un film (filmele la care parintii nu aveau timp sa ma duca) .

La filmele "de casa", mergeam cu parintii.
La filmele istorice mergeam cu tata...
La ocazii speciale , ma ducea fratele meu la cinematograful Patria , in centrul Ploiestiului.
Imi aduc aminte ca stateam cate o ora la coada , pentru doua bilete. Uneori trebuia sa stam la coada pe un gang strimt , in spatele cinematografului. Era o nebunie ... Apoi, la film (urma bucuria de nedescris), imi cumpara fratele meu halvita, Brifcor (de la bufetul din interiorul cinematografului) , napolitane cu gem, floricele de porumb , caramele. Pana incepea filmul studiam tablourile in care erau fotografiile marilor actori din acele timpuri, ma lafaiam in fotoliile mari si moi din hol. Imi placea foarte mult sa stau la balcon, insa foarte greu prindeai locuri acolo .
Mai tarziu , dupa 1989, cand mergeam cu fratele meu la cinematograful Patria,  imi cumpara biscuiti Eti Negro , cipsuri Hali Lulu si Coca Cola . :)) Ne emancipasem. Era capitalism si democratie...  Ehehei, ce amintiri !!!

Am cumparat DVD-uri cu o mare parte dintre filmele care m-au marcat. O mare parte dintre ele sunt inca in tipla. Nu m-am indurat sa le desfac pana acum.

... Cu toate cele spuse mai sus , foarte rar obisnuiesc sa recomand un film. Este o chestiune de finete, de gusturi .
Insa , astazi, voi face o recomandare:


Dupa ce am urmarit acest film , am avut senzatia ca Andrew Niccol este un vizionar , un prevestitor a ceea ce va sa urmeze.
Nu..., nu mai sunt sub vraja filmului. Sunt foarte lucid si constient de ceea ce spun.
Eu asa vad viitorul. Este una dintre variantele care mi-a ravasit de multe ori gandurile .
Dumniezo ne va da mana libera si ne va lasa sa ne autodistrugem ... Pentru ca doar asta se va putea intampla  atunci cand vom ajunge la astfel de performante.
NU EXISTA IMPOSIBIL !




P.S.:
Justin Timberlake joaca neasteptat de bine in rolul lui Will Salas .

1 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:

mihaeladr said...

Frumoase amintiri! Cred ca erau de prin acelasi cartier! Am vazut pe acolo si de cate doua, trei ori cate un film!!! Bine, gusturile difereau si difera si acum.