7 feb. 2012

FALSURI ALIMENTARE - "MIEREA DE LA MOS COSTACHE"



De foarte multa vreme nu mai utilizez zaharul decat in situatii exceptionale.
Ceaiul , cafeaua, laptele ... si altele , le indulcesc cu miere.
De obicei imi achizitionez mierea (NATURALA) direct de la un producator din zona Nucsoara-Posesti, judetul Prahova. Evident la un pret mult mai mic decat cel regasit pe rafturile magazinelor.
Producatorul este un individ curat, cinstit si care practica apicultura ca pe un hobby.

Tinand cont de conditiile meteo din ultimele 30 zile, neputand lua legatura cu cel de la care achizitionez de obicei, am ramas fara stocul de miere de albine. Drept urmare, m-am dus si mi-am cumparat din Kaufland "Miere de la Mos Costache" (miere de tei) .
Dincolo de faptul ca are un parfum de zahar ars, aceasta nu s-a cristalizat niciun pic pana astazi (nu s-a zaharisit). Este anormal pentru mierea naturala de tei.
Stiti in ce conditii nu se cristalizeaza mierea in cateva zile/saptamani de la achizitionare ?
Atunci cand este vorba despre mierea de salcam sau atunci cand este vorba despre mierea falsa (miere imbogatita cu sirop de zahar/glucoza intr-un anumit procent sau chiar miere produsa din sirop de zahar/glucoza 100% ) . 
IN OPINIA MEA , MIEREA DE LA MOS COSTACHE (in ciuda inscriptiilor de pe ambalaj) este MIERE DIN SIROP DE ZAHAR/GLUCOZA 100% FALSA . Si mai costa si o caruta de bani ...
NU MAI CUMPARATI ASA CEVA !
Mierea naturala cristalizeaza foarte repede. Singura care nu cristalizeaza (nu se zahariseste) este mierea de salcam.
Cea de rapita incepe cristalizarea inca din fagure.
Mierea de tei, poliflora, de padure, samd .... cristalizeaza in cateva saptamani de la recoltare si depozitare.


Deh, au reusit ei chinezii sa creeze chiar si oua artificiale ... De ce noi sa fim mai prejos ?!?! :))

11 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:

Darius said...

Mi-am pus și eu această întrebare. Am avut nevoie de o cantitate mai mare (8 borcane) și am cumpărat din kaufland Miere de la Moș Costache. Are câteva luni și nu a cristalizat deloc (miere polifloră). Evident că nu e normal. Mă întreb cum de nu a fost sesizată Protecția Consumatorilor până acum?

Brutacu Hector said...

O intrebare buna si o idee nemaipomenita ...
O voi face eu !

Darius said...

Ei bine... se pare că au fost alții înainte. Au făcut sesizare la OPC (anul 2010) și rezultatele le aveți aici: http://4.bp.blogspot.com/_MYBOUb7Re7A/TOz6eColxsI/AAAAAAAAAIQ/k7RvQk4snGE/s1600/Analize%2Bmiere%2Bprocesatori.jpg

Deci, de ce mai continuă? E amenda mult prea mică în comparație cu profitul și prin urmare rentează??

Brutacu Hector said...

Pentru ca ...

Amenda este mult prea mica.
Sanctiunile mult prea blande.
Spagile destul de mari.
Legile gandite si aplicate prost.
Statul roman este bolnav si defect.
Metodele coercitive sunt , practic, inexistente .
Dezinteresul si slaba pregatire/informare a consumatorilor.

S.A.M.D.

George said...

0747698809, vand miere 100% naturala, productie proprie. judetul buzau, livrez si in judetele invecinate sau la maxim 150km.

Brutacu Hector said...

Bre, George...

ti-am aprobat comentariul , deoarece poate exista ceva doritori in zona ta. Nu sunt idiot si chiar imi face placere sa te sprijin (daca este asa cum spui tu)si mierea este fara adaosuri.

Eu , personal , am furnizorul meu de miere. Cumpar de undeva din zona Posesti - Valea Plopului (Prahova).
Este o miere extraordinara, dar nu contest faptul ca mai pot exista si alti producatori care au miere de calitate (in zona).

Unknown said...

Buna seara! Imi poate spune si mie cineva de unde pot cumpara miere 100% naturala? Nu vreau sa mintiti si doar sa va promovati marfa. NU am nevoie de ZAHAR in organism.... Toata lumea spune k mierea lor este buna, cand de fapt......
As dori sa imi recomandati pe cineva pe care a-ti vazut cu ochii dumneavoastra ca o face naturala sau ca este naturala.... Ma puteti ajuta cu un raspuns va rog? Va multumesc mult de tot. O seara buna va doresc!

Brutacu Hector said...

Doamna/domnisoara Adelina ,
in niciun caz din magazin .

Va recomand sa mergeti in mediul rural , sa gasiti un producator mic , cu experienta (sau chiar mai multi - pentru a testa ) si sa-i deveniti client fidel .
Cel mai simplu mod de a recunoaste mierea fara adaosuri , este faptul ca mierea naturala cristalizeaza destul de repede (excceptand-o pe cea de salcam) . Evident , daca producatorul este necinstit (fie el si din mediul rural - fara legatura cu comerciantii din magazine sau de pe tarabe) , chiar si cu asa-zisa miere naturala te poate pacali . De ex. poate face un amestec de 15% miere de tei cu 85% miere de proasta calitate ... si ti-o vinde ca fiind de tei .
De asemenea ,depinde cu ce si-a tratat si hranit albinele .... etc. etc. etc.

Este destul de greu sa identifici un apicultor cinstit si nepus pe capatuiala .

Eu , am gasit un apicultor in judetul Prahova , zona Valenii de Munte . Are o experienta vasta in domeniu , insa nu produce multa miere si nu da spre magazine.
Cumpara doar cunoscutii de la dansul .

Tocmai mi-am cumparat 11 borcane de poliflora si de tei (zilele trecute) . Deja , acum , mierea este solida (cristalizata / zaharisita ) . Acesta este semn bun . Este o miere excceptionala.

Nu pot sa va dau datele persoanei si nici vreun mod de a-l contacta.

Repet , pot doar sa va recomand sa cautati un astfel de apicultor si sa-i deveniti client fidel !

Ștefan Mihai said...

http://agrointel.ro/50370/ce-contine-de-fapt-borcanul-de-miere-vandut-la-promotie-cu-999-lei-vezi-rezultatul-analizelor-de-laborator/ - mierea e fake 100%

Brutacu Hector said...

Stefan Mihai,
asa este.
Acum deja cred ca stie toata lumea .
Nu am mai auzit pe nimeni sa cumpere asemenea porcarie ...

Educație financiară și sănătate said...

Tocmai am luat și eu teapa...era la reducere la Kaufland de la 21 lei la 17,60. Când am desfăcut borcanul era zahar ars...la gust. In ce țară de idioți traim