28 nov. 2021

M-am trezit cu Nutu Camataru (Ilie Balint) la mine in casa, pe nepusa masa ...



Felicitări, Codin Maticiuc !

        Am o bibliotecă destul de mare. Cu autori clasici, cu autori contemporani, biografii diverse, cărți document, beletristica, istorie, religie, filosofie, jurnale, ficțiune, ș.a.m.d.
Am investit timp, ani, pasiune și bani ...în cărți. Am iubit cartile.
Pe vremea când eram elev și mă forțau ai mei sa imi fac temele, preferam sa citesc pe furiș și să mă prefac că învaț pentru școală ....
Ce a scos Codin Maticiuc acum la tipar este o adevărată "comoară" contemporană. Da. Imi asum ceea ce spun.
Nu regret o clipă faptul că am ales să o cumpăr. Mă felicit singur pentru aceasta alegere .
Așteptăm continuarea ... Neapărat trebuie sa existe și o continuare! Tot scrisă .
... Iar ceea ce se povestește acolo este "booom". O porție dură de adevăr cum puțini au avut curajul de a spune/ scrie despre societatea in care trăim și despre putregaiul sistemului ultimilor zeci de ani.

A nu se intelege ca sunt "fan" al interlopilor despre care se scrie in carte... Trebuie sa fii putin imbecil daca vei crede asta despre mine, drept concluzie a ceea ce am scris mai sus.
Cititi cartea! Este accesibila si "usor de citit". Putini vor intelege ceea ce transmite cartea dincolo de randurile scrise si ce adevar macabru dezvăluie. 


~~~~~ 

        Doar cel care a trecut prin furcile caudine ale sistemului ultimilor 30 ani , va intelege faptul că nu există o diferență mare intre cei din stradă (cei certati cu legea) si cei in costume care detin puterea prin rotație . Ba chiar, uneori, crimele celor in costume scrobite sunt mult mai mari si lasă mult mai mult sânge in urmă, răni adânci pentru totdeauna si familii distruse.
Doar cine a cunoscut sistemul și ambele fețe ale monedei acestuia, având ocazia să privească situația atât dintr-o parte cât si din cealaltă, cunoaște cât de dur și trist este adevărul acesta.
Iar când spun sau scriu "sistem" , mă refer la increngătura otrăvită și necruțătoare a corupției si criminalității din rândul celor care dețin cuțitul si furculita puterii, de la cel mai mic pion si pana la cel mai de sus. Indiferent că vorbim despre sistemul MAI, despre sistemul medical (medici, ministri, asistenti, infirmieri, etc.) , despre sistemul penitenciar, despre justiție (magistrati, avocati, grefieri, etc.) , despre politică sau economie.
Da , uneori interlopii , infractorii de drept comun si chiar clanurile mafiote, au mainile mult mai curate decât cei in costume apretate si sunt mult mai umani decât mizeriile din "sistem" ........

Să nu vă fie etalon / model nici unii si nici ceilalți! Invățați să cântăriți și să analizați obiectiv totul. Invățați să supraviețuiți intr-o astfel de lume astfel incât să nu vă pierdeți cinstea, demnitatea și respectul de sine! Nu rătăciți drumul!




0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: