19 oct. 2018

Eva are carcinom mamar malign. Cancer.



             Recent , Eva (amstafful meu) a fost diagnosticată cu carcinom mamar malign. Se impune excizia lantului mamar . I l-am descoperit intamplator , palpandu-i mameloanele. Pentru moment este in faza incipientă , la 4 dintre mameloane, iar tumorile sunt de marimea unor boabe de orez .

     In iunie , dupa un episod agresiv de calduri + lactatie nervoasa prelungită , la insistentele medicului nostru veterinar am sterilizat-o . Poate ca medicul s-a grăbit cu sterilizarea și poate că ar fi trebuit să mai așteptăm . Ulterior am inteles ca ar fi gasit si niste chisturi pe ovarele excizate la histerectomie .
Totusi inca mai cred ca sterilizarea a fost factorul care a declansat aceasta problema. 


     In august, la mai bine de o lună dupa sterilizare, i-a reapărut lactația falsă.  A urmat un tratament cu ProLactin si cu Progestin . I s-a oprit pentru o perioadă. Acum a reapărut si suntem din nou pe ProLactin .

Intre timp , i-a fost făcută o punctie de către domnul doctor Soare (HistoVet Bucuresti). Am achitat 130 lei punctia Evei (+ 130 lei raclajul lui Tomy , motanul tatalui meu, dar asta este o alta poveste) . La câteva zile au sosit rezultatele Evei .
Diagnostic ? Carcinom mamar malign . Recomandare de excizie chirurgicală + radiografie la plămâni + examen histopatologic . 

Medicul nostru veterinar ne-a recomandat să mai efectuam inca un consult oncologic la un cabinet cu experienta in domeniul oncoveterinar (conform cu spusele dansului) . Ne-a recomandat OncoVet Bucuresti , medic veterinar oncolog Anca Cristea.   Recomandare a fost sinceră si fara alte interese ascunse, el fiind un om foarte corect si un profesionist extraordinar (as putea spune chiar ca este un naiv / un om de o bunatate rar intalnita , pasionat de meseria pe care o practica si cinstit , insa de care profita multi altii). Sunt 100% convins ca nu avea de unde sa stie ce urma sa patim noi acolo .

Zis si facut ... M-am dus la Bucuresti la doamna Anca Cristea .
Nu am stat sa fac cercetari amanuntite , deci voi detalia exact asa cum am perceput eu lucrurile .
La Bucuresti OncoVet ca locatie fizica si ca persoana juridica nu exista. Locatia fizică unde am fost este de fapt clinica Vet Medical Center , undeva in Sectorul 2 , pe strada General Dimitrie Salmen , la numarul 2 . 
Date despre OncoVet nu am gasit decat online (cea mai cunoscută fiind pagina lor de facebook) . 
Odata ajuns acolo ... se intră intr-o curte, după ce suni mai intâi la o sonerie la poartă si ti se da drumul din interior . Oare de ce ?
După ce am ajuns la ora stabilita prin programare telefonica, am asteptat vreo 40 minute să fim băgaţi in seamă de către doamna doctor Anca Cristea . Intre timp , o duduie de la recepţie i-a făcut Evei fişa medicală . Apoi , doamna doctor Anca Cristea , dupa o scenetă de teatru ieftin (fals) prin care isi arăta interesul si empatia pentru Eva mea (deh , strategie de marketing prost pusă in scenă) , a inceput să mă descoasă . In acelasi timp scria in calculator "viitoarea fisa de diagnostic" .
Singurele actiuni concrete ale dansei asupra cainelui meu au fost urmatoarele :

- masuratori ale tumorilor cu sublerul medical
- palparea ganglionilor
- ascultarea batailor inimii
- consultarea in amanunt a fisei intocmite de catre medicul oncolog Soare (cel care ii facuse punctiile Evei)
- punctii (inutile , atat in opinia mea cat si a medicului nostru veterinar) asupra unui papilom la unul din membre si asupra unei pungi de grasime acumulate sub o glanda sebacee pe unul din flancurile Evei .
- radiologie pulmonara (3 pozitii)

In fisa de consultatie a Evei a transcris de fapt 80% din diagnosticul lui soare + dimensiunile masurate cu acel instrument + datele furnizate de catre mine prin viu grai .
Nu a refacut punctiile asupra mameloanelor cu carcinom , pentru a fi cu adevarat o a doua opinie sau alte analize specifice. De fapt eu pentru asta facusem programare la ei .

    ...Inca din primele minute a inceput sa ne spuna repetitiv (si sa ne recomande cu o morga grava) excizia chirurgicala a lantului mamar si ca ne face programare pentru operatie . Initial lasase impresia ca doreste sa o opereze pe Eva chiar in aceeasi zi . Asta cu toate ca medicul nostru veterinar ne trimisese acolo doar pentru o a doua opinie , nicidecum pentru operatie . Deh, dumneaei incerca sa ne transforme in vaci de muls , speculand dragostea noastra pentru Eva , tragedia momentului si naivitatea medicului nostru veterinar ce ne trimisese acolo .

Am plecat foarte dezamagiti din acel loc ... Totul tipic romanesc.

Nota de plată pentru o fisa copy paste si pentru un diagnostic ERONAT (copiat gresit) trimis pe e-mail doua zile mai tarziu ?
600 lei . Aproape toti banii pe care ii mai aveam in buzunar .


Locatia fizica si reala dpdv practic ?
 - Vet Medical Center , sectorul 2 , Bucuresti , strada Dimitire Salmen , numarul 2


Locatia/Denumirea cunoscută teoretic si dubioasa dpdv virtual ?
 - Onco Vet Bucuresti

Firma/cabinetul pe care s-a eliberat bonul fiscal in valoare de 600  RON ?
- Sun Vet Medical SRL - Sat Dumbraveni , Balotesti , Ilfov , strada Lahovari , nr. 8
* 3 denumiri diferite
* o locatie in Bucuresti, unde activeaza o o firma reala cat si una fictiva
* in aceasi locatie se ofera bon fiscal in numele altei firme din Ilfov
* preturile se fac din ochi , dupa cat de bine este imbracat clientul si dupa disperarea din ochii lui (si sunt diferite de cele afisate public)

DUBIOS , NU ?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Acum asteptam interventia chirurgicala . Interventia va fi efectuată de singurul om in ale carui maini am incredere , medicul nostru veterinar .
Mai inainte de toate , incercam sa ii oprim din nou lactatia falsa care a revenit de vreo cateva zile.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      Nu mă vait , dar nici nu sunt bancher și nici nu dețin vreo tiparnița cu bani. Muncim 16-18 ore pe zi , iar castigurile sunt mult sub nivelul muncii efectuate (aproape ca peste tot in Rromania) .

*** Deci ... repet ceea ce am mai spus deja:
NU VA LUATI ANIMALE DE COMPANIE VII ! NU SUNT JUCARII ! NU SUNT DOAR "CADOURI DRAGUTE" DE CRACIUN (că tot se apropie sărbătorile de iarnă).
Mai bine ganditi-va la un hobby cu pești de acvariu sau ceva gen "tamagochi" . Sau chiar cu plante decorative de apartament.


*** Daca nu ați ascultat sfatul meu și deja v-ați luat câine , pisica , etc. NU II HRANITI CU MANCARE PROCESATA INDUSTRIAL (crochete sau conserva). HRANITI-I CAT MAI NATURAL !!! CHIAR SI MANCAREA VOASTRA GATITA ESTE MULT MAI BUNA DECAT MANCAREA DIN PETSHOPURI SAU CABINETELE VETERINARE .
Crochetele și conservele va îmbolnăvesc animalele , vi le omoară cu zile și în chinuri groaznice. In plus ajungeti sa bagati de 10 ori mai multi bani in veterinari decat ati baga pentru un om in sistemul de sanatate uman.












2 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:

Anonim said...

Oh:( iar probleme cu animalutele:(
Sunt multe clinici de kkt in Bucuresti inclusiv la fac.de medicina veterinara sunt oameni...neoameni. Asa ca mare grija, majoritatea sunt niste sarlatani. Recomand spitalul Ilioara din Buc, sunt un pic scumpi dar isi dau interesul si sunt bine pregatiti. Well, cercetati si decideti. Multa sanatate

Brutacu Hector said...

Multumim frumos !