28 iul. 2010

Animal de companie .


Imi plac foarte mult salbaticiunile. Indragesc nespus aproape orice animal de pe suprafata acestui pamant. De mic copil visam sa am un animal numai al meu.
De cate ori am citit "Colt Alb" am lacrimat intotdeauna fara a ma putea stapani. La fel in cazul intamplarilor reunite sub titlul de "Chemarea Strabunilor" sau chiar in cazul lui "Fram, ursul polar"... Drept urmare, de-a lungul anilor m-am ales cu ei (link) , cei mai buni prieteni ai mei.

De ceva vreme mi-a incoltit in minte o dorinta. Stiu ca aceasta dorinta a mea se contrazice putin cu legile naturale ale acestei planete , dar imi doresc un lup. Da da... Un lup salbatic.
Din cate cunosc eu , cadrul legal nu este foarte bine definit in ceea ce priveste detinere anumitor animale al caror habitat natural este salbaticia. Dar totusi, stie cineva mai multe?
Sa presupunem ca as putea sa ii ofer conditii decente si cat mai apropiate de mediul natural. Cunoaste cineva care sunt conditiile legale in ceea ce priveste cresterea in captivitate a unui lup salbatic? Ma poate ajuta cineva cu un sfat? Excceptand trimiterile catre Legea 205/2004 (modificata prin Legea nr. 9 din 11 ianuarie 2008 ) . Cunoaste cineva o speta concreta? Ma refer la cadrul legal, conditii, avize, acte necesare , autorizatii...
In al 2-lea rand m-ar mai interesa si o locatie de unde se pot achizitiona pui (pui nascuti in captivitate , cu acte doveditoare - exclus braconieri) .

3 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:

anonym said...

crezi ca unui lup salbatic i-ar placea traiul domestic,s-ar putea acomoda?

Brutacu Hector said...

Cu tot respectul, dar ... nu ai citit cu atentie intreg articolul. :|

mihaeladr said...

In "Formula As" nr.928 (inca nu l-au descarcat pe net) este un articol interesant despre lupi si despre "Valva lupilor"-un om care vorbea cu lupii.