15 iul. 2017

Dragii mei creștini ortodocși și dragele mele creștine ortodoxe,




   Dragii mei creștini ortodocși și dragele mele creștine ortodoxe,
atunci când mergeți la mănăstire , la slujbă (liturghie, maslu, vecernie, ceasuri) :



- fiți decenți , nu nesimțiți/nesimțite !

- închideți telefoanele mobile sau dați-le pe silențios ! (este "de porc" să vă sune mobilul , mai ales atunci când vă aflați în apropierea altarului)

- nu frecați "deșteptofoanele" pe mess sau wtsp ... tot timpul slujbei (și cu sunetul deschis) !

- nu veniți îmbrăcați precum pe terenul de fotbal(în șort și tricou mirosind a transpirație) sau precum într-un club de striptease (cu colanți transparenți și cu "cameltoe"- ul la vedere !

- nu stați toată slujba bârfind și măcănind cu " pr'etenașele pensionare" !

- nu "furați" ceea ce nu vă aparține de pe masa cu cele puse la slujit pentru maslu !

- nu cumpărați vin bisericesc pentru a-l desface și a vă cinsti cu prietenii în parcarea de la poarta mănăstirii !

- nu faceți totul pe grabă ... precum ați face totul din obligație și doar pentru a scăpă mai repede !

- nu vă îngrămădiți ca oile fără ca să vă pese de cel de lângă voi !

- nu dormiți cu sforăituri !

- nu luați câte zece bucăți din sfintele bucate slujite și împărțite în timpul slujbei de către bieții călugări (mă refer la bucățile de pâine slujită, ce se împart la altar în timpul slujbei de maslu) !

- nu veniți încălțate cu tocuri cui de 10 , boite cu farduri stridente gen "dama de consumație", parfumate cu 1 litru de parfum de trandafir și cu vreo 5 kg de aur atârnate la gât ! (părerea mea)

Nu mergeți doar de dragul de a merge la plimbare !
Nu mergeți doar pentru a face impresie bună celor de lângă voi !
Nu mergeți cu inimile și sufletele pline de minciună , răutate și fățărnicie !
Nu mergeți cu aroganță , cu rău , cu gânduri ascunse !
Se presupune că ați venit acolo pentru a vă reculege, smeriți , cu gând de rugăciune...
Dumnezeu este același pentru toți oamenii acestui pământ . Dumnezeu nu se uită la bani, la haine, la parfum , la prezența făcută în condica bisericii/mănăstirii , la numărul de lumânări aprinse sau la "romanele" scrise pe foile pomelnicelor .
SINGURELE CARE FAC CU ADEVĂRAT DIFERENȚA SUNT GÂNDURILE, INTENȚIILE , SINCERITATEA, SIMPLITATEA și (cel mai important) FAPTELE NOASTRE !!!!!

P.S.:*** Să îmi fie scuzată lungimea textului și să nu o confundați cu o manifestare de ipocrizie garnisită cu fățărnicie ! Sunt foarte departe de a fi perfect, bun, credincios sau lucrător de fapte bune ! Nu, nu m-am schimbat și am aceleași opinii ca întotdeauna, căutând urmele propriilor mei pași și calea către răspunsurile rămase făra de răspuns ....

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: