12 nov. 2009

Violarea secretului corespondentei (Art. 302 , Noul Cod Penal )

Astazi am gasit in cutia postala 2 plicuri primite prin Posta Romana. Ambele plicuri erau pe adresa mea si erau adresate membrilor familiei mele. Unul dintre plicuri era deschis si GOL ! Ambele plicuri trebuiau sa aiba acelasi continut.
Nu invinuiesc Posta Romana. De data aceasta sunt sigur ca ei nu au nicio vina.
Panoul cu cutii postale este nou (are mai putin de 1 an). Intrarea in bloc se face pe baza de cartela magnetica (asadar probabilitatea ca cel care mi-a violat corespondenta sa fie din exterior este infima).
Probabil plicurile nu au fost introduse in totalitate prin fanta de la cutia postala (cu toate ca asta nu da dreptul nimanui sa imi deschida corespondenta).
Este a 2-a oara cand mi se intampla asta. Eram plin de nervi cand am descoperit. Am vrut sa merg la Politie si sa depun plangere... Nu m-am dus. Poate ca am gresit ca nu am facut-o, dar am gasit o solutie mai buna. Am discutat cu administratorul si vom monta camere de supraveghere video(in ultima vreme au aparut mult prea multe situatii care impun o astfel de masura) .
Abia astept sa prind pe careva pe picior gresit ca mai apoi sa ii mut adulmecatorul la spate si sa il calc pe degetele cu ciocanul(indiferent ca e muiere sau mascul) ... si abia dupa aceea voi merge la Politie sa il predau.

... Cu siguranta curiosul/curioasa imi este vecin.
Am niste vecineeeee.... Intr-o zi o prinsei pe una ca asculta la usa... In alta zi, o alta curioasa se chiombea in cutia mea postala(prin fanta pe unde se introduce corespondenta)... Nu poti sa pleci sau sa vii de undeva ca te preia in vizor de la fereastra(pe dupa perdea) si imediat cum ai intrat in bloc isi cauta de lucru pe la usa (eu locuiesc la ultimul etaj) ,cu ochii atintiti pe plasele tale, pe musafirii tai ... s.a.m.d
Nici cu PRESEDINTA de asociatie nu imi este rusine ( mai are cineva pierderi lunare la apa , pe asociatie, de peste 60-70 mc???? ) . Dar despre asta vorbim intr-un articol viitor...

~~~~~~



Violarea secretului corespondentei
NOUL COD PENAL
Art. 302.
- (1) Deschiderea, sustragerea, distrugerea sau retinerea, fără drept, a unei corespondente adresate altuia, precum si divulgarea fără drept a continutului unei asemenea corespondente, chiar atunci când aceasta a fost trimisă deschisă ori a fost deschisă din greseală, se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă.

5 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:

anonym said...

hmmm... la politie nu te sfatuiesc..au fost altii sa reclame un furt de gps dintr-o masina,politistii au zis ca "pentru atata lucru depui plangere, ca iti mai dau si amenda" =))

Brutacu Hector said...

:)
Ei ... la mine cu siguranta nu s-ar pune astfel problema.
Eu am o relatie mai speciala cu Politia si mai ales cu legea.

... Si totusi intr-o oarecare masura ai dreptate. As putea sa merg pe plangere penala adresata direct instantei.

Anonim said...

si mie mi s-a intamplat "din vina mea recunosc" am trimis un pachetel mic iar in el niste banuti (hartii), bineinteles ca pachetul a ajuns dar bani nu. Era lipit cu un alt scoci, ma rog... nu stiu cine a fost de vina.. eu cred ca cineva de la posta (zic eu). pt. ca nu a parasit posta in tot acest timp si a fost ridicat de la posta. Cand am intrebat au ridicat din umeri. Nu le-am spus ca erau bani ci doar ca a fost violat pachetul si lipseste din continut... am ramas cu zisul si cu zambetul :)

Anonim said...

Eu zic ca cel mai bine ar fi sa va asigurati pachete atunci cand vreti sa trimiteti ceva.E mai sigur si, in caz ca se intampla ceva, banii pe respectiva suma estimata ii primiti inapoi.
Tot ce trebuie sa faceti este sa intrebati!

Brutacu Hector said...

Nu era o corespondenta trimisa de mine. Eu eram destinatarul ( 2 membrii ai familiei mele).
Este vorba(dupa cum scrie si in articol) de o corespondenta simpla (2 plicuri) .