8 ian. 2011

"Despre functionari vechi, mari si mici ."




De la moara


-Buna ziua , domnule primar !
- Raspunde-i tu, Parvule !

(1934)

***

[Jalba]
- Ai dat jalba mea primarului ?
- Da.
- Si ce ti-a spus ?
- Sa ma duc la dracu.
- Si ce-ai facut?
- Am venit la dumneata.

(1893)

***

[Caii si ovazul]

Un taran cu un car plin de saci, tras de niste cai slabi si obositi de drum, ajunge la bariera.
-Ce ai in saci? intreaba functionarul .
Taranul se apropie si-i spune ceva ureche.
-Mai tare, ca n-auz!
Taranul se apropie mai mult si-i spune tot incet:
-Am ovaz, domnule !
-Si de ce spui asa incet?
-Ca sa nu ma auza caii.

(1906)

***

La evreul avocat

- Acum as vrea sa stiu cat va sunt dator.
-Pentru ca am cunoscut de mult pe tatal dumitale si am fost prieteni buni, sa fie numai doua sute lei.
-Imi pare bine ca nu ai cunoscut si pe bunicul meu.

(1930)

***

Testamentul unui avocat

"Las toata averea mea unei case de nebuni. De la nebuni am castigat-o, nebunilor o daruiesc."

(1922)

***

[Taranul istet]

Un taran calare pe un magar trecea pe dinaintea unui colegiu, tocmai pe cand ieseau scolarii. Fiindca magarul incepuse a zbiera, scolarii zisera taranului:
- Mai nataraule si mojicule ce esti! De ce nu-ti inveti dobitocul minte sa nu mai zbiere asa de tare ?
- Domnilor, raspunse taranul, bietul meu dobitoc zbiara si el de bucurie, vazandu-se acum intre atatia camarazi ai sai.

(1874)






*** sursa - o carte veche, gasita in podul casei bunicilor.

2 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:

Fetita Junglei13 said...

:)) Doar trei le stiam

mihaeladr said...

:)) Nu stiam nici una!