14 ian. 2023

Regulile OMS pentru hranirea copiilor.



Recunosc, sunt "vinovat" ...


    In privința hranei pruncului nostru, am inceput diversificarea undeva in jurul vârstei de 3,5 - 4 luni.

Niciodată nu am ținut cont de "recomandările OMS" .
Niciodată nu am "consultat" grupurile/forumurile/paginile de mămici mocofance din online/parc sau alte zone de socializare.
Niciodată nu m-am obosit sa citesc pe astfel de pagini sau grupuri formate pe rețelele de socializare.

Am incercat să îmi aduc aminte despre cum am fost eu crescut de către părinții mei și fratele meu. De asemenea, am incercat să îmi aduc aminte despre cum și-a crescut fratele meu copilul lui (vărul lui Petru, in prezent medic cardiolog la Spitalul Universitar).

    Singura persoana de ale cărei sfaturi am ținut cont, a fost doamna doctor pediatru. Un om foarte apropiat sufletului nostru. Un om "antisistem", din mediul privat, care nu își ghidează activitatea/actiunile după recomandările OMS ...ci după "credința în Hristos" .
Un om care ne-a vorbit deschis atât despre noile boli, despre bshit-ul vaccinurilor pentru copii ...cât și despre altele despre care nimeni nu spune nimic tinerilor părinți. In plus, de cate ori am avut nevoie (zi sau noapte) dânsa a fost acolo și ne-a rezolvat problemele in timp record.

......

     In alta ordine de idei, copilul meu a mâncat aproape orice este comestibil până la această vârstă. Evident, sub control și în funcție de ceea ce îi permitea natural spre asimilare vârsta.
Este un mare iubitor de carne, de ciorbe ...dar și de fructe (mere, banane, portocale, pere, etc.).
Ca și carne, adora carnea de vită sau de oaie. Însă, între vârstă de 4 luni și cea prezentă (de 2 ani și 4 luni), a mâncat fara probleme dupa cum urmeaza (nu neaparat in ordinea de mai jos):

CARNE DE VACUTA, VITEL, TAURAS
CARNE DE OAIE
CARNE DE CAL
CARNE DE PUI, GĂINĂ, COCOȘ
CARNE DE STRUT
CARNE DE RAȚĂ
CARNE DE CURCAN
CARNE DE GÂSCĂ
CARNE DE CROCODIL (undeva in jurul vârstei de 1 an)
CARNE DE CANGUR
CARNE DE BROASCĂ
CARNE DE CARACATIȚĂ SI CALAMAR
CARNE DE SCOICA
CARNE DE PESTE (vreo 10-12 specii, inclusiv exotice, dacă le pun pe toate cap la cap)
CARNE DE CERB
CARNE DE CAPRIOARA
CARNE DE REN
CARNE DE URS
CARNE DE PORC DOMESTIC (diverse rase, cu toate derivatele lor alimentare ...inclusiv jumări)
CARNE DE MISTREȚ
CARNE DE IEPURE

CARNE DE GREIERE COMESTIBIL (conform noilor norme)

ș.a.m.d. (s-ar putea să fi uitat vreo două specii) 

     Carne crud-uscată, afumată, prăjită, fiartă, coaptă, sărată, marinată, conservată, sub formă de mezel, pastramă, friptă pe jar, condimentată, maturată, etc.
Toate i-au plăcut. Nimic nu a refuzat. Pe toate le-a mestecat cu plăcere și îndelung.
Exceptând speciile exotice (crocodil, cangur, struț, etc.) , am căutat că întotdeauna să procur carnea din surse de creștere cat mai curate și mai naturale. Chiar de la locul creșterii, prin prezenta personala acolo.


Cresteti-vă copiii cat mai natural, cu o hrană cat mai diversificată, de la vârste cat mai fragede (dacă sănătatea le permite asta) !


Nu știți ce vremuri vin sau ce va mai fi ....


***




0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: