10 apr. 2018

Despre bunul simţ şi decenţa mersului la biserici sau mănăstiri ortodoxe .



         La dorința tatălui meu , l-am dus ieri in trei locuri ce țin de creștinism și biserica ortodoxă. Asta cu toate că , personal, evit să merg în astfel de locuri și spații în perioada sărbătorilor ... Din nou mi-am adus aminte de ce , cândva, am ales să ies din rândurile lor şi să mă dezic de ei.
Explic imediat de ce.

Am fost în ordinea următoare :
- Mănăstirea Turnu (lângă Ploiești, spre Târgșorul Vechi)
- Mănăstirea Ghighiu (lângă Ploiești , prin zona Bărcănești)
- biserica din zona Cina, Ploiești (la un mort depus la capelă)


1.
          90% dintre târtanii și duduile pe care i-am întâlnit la aceste mănăstiri nu aveau nicio treabă cu credința . Probabil că , după potolul cu drob - grătare - miel , au venit pe la mănăstiri deoarece au auzit ei că așa este bine și că e la modă.
La Turnu ca la Turnu (am mai scris despre), însă la Ghighiu deja totul a devenit un kitsch ordinar , un loc unde se adună toți țăranii și toate țoapele . ȚIGĂNIE !!!

2.
      La Ghighiu , din cele câteva zeci de țoape pe care le-am găsit pe acolo atârnate de țopârlani prin curtea mănăstirii , niciuna nu avea vreo urmă de acoperământ creștinesc.
Care mai de care mai boită , cu cameltoe-ul la vedere, cu blugii rupți până la labiile mari , cu țâțele la vedere și fără pic de rușine. Asta în condițiile în care la porțile mănăstirilor este afișat la vedere regulamentul interior . Ba chiar , majoritatea mănăstirilor , pun GRATUIT eșarfe și fuste formale la dispoziția vizitatoarelor care nu au o ținută decentă.
Dacă nu te regăsești într-un astfel de regulament de bun simț, de ce să te obosești să mergi la o mănăstire în vizită sau pentru a te ruga ? Nu ai nimic altceva mai bun de făcut ?
Nici nu vreau să mă gândesc la fauna ce a dat buluc la Slujba de Inviere ....

3.
    La Mănăstirea Ghighiu , există un mic iaz artificial construit de către măicuțe.
Ei bine , astăzi, iazul respectiv era plin cu bancnote și monezi .

Alo , dragii mei RETARZI și dragele mele ȚOAPE , aruncatul banilor acolo nu are nicio treabă cu credința ortodoxă și cu dogmele creștinești !!!
De rugăciune ați auzit ? De fapte bune ați auzit ? De indreptare ați auzit ?
Banii aruncați intr-o băltoacă a cărei singură menire este aceea de crea o atmosferă plăcută ochiului... NU AJUTĂ LA NIMIC !!!

4.
      Pe când mă aflam în curtea Mănăstirii Ghighiu , vine o băbuţă la mine.
Era îmbrăcată mai ca la ţară , cu batic şi "dupies" bătrânesc. Tocmai stătuse de vorbă cu o măicuță care îi spusese că singurul bărbat din mănăstire este preotul .
Vine băbuța , mă bate pe umăr în timp ce fotografiam o magnolie și spune : "Daca aş fi fost eu bărbat între atâtea măicuţe , pe niciuna nu o iertam ..." Apoi a plecat , deoarece o strigau rudele.
Whaat ? M-a blocat.

5.
        In timp ce mă aflam (cu tatăl meu) la capela bisericii de la Cina (Ploieşti) , la căpătâiul unui decedat, o persoană aflată în încăpere a strănutat. În acel moment , trei babe au sărit disperate la persoana respectivă cu chestii de genul
" Aoleuuuu , maicăăă , nu e bine deloc ! Nu este bine să strănuți lângă mort . Rupe repede ceva din hainele de pe tine , o ață , o bucată de material ..."

Săraca fată nici măcar nu a mai apucat să zică ceva că au avut ele grijă să o jumulească de niște ațe & ațișoare și apoi să le arunce în coșciug , lângă mort .
Cică așa este bine ...
WTF ?!?! Doooogh ! Obiceiuri complet nereligioase și necreștinești (dacă stăm să puricăm bine dogmatica și Sfânta Tradiție) .
Demenţă totală !

~~~

Rămâne cum am stabilit :

* IPOCRIZIE
* FALSITATE
* CLIȘEE KITSCHOASE
* MESAJE SECI ȘI REPETITIVE
* COMPORTAMENT DE MAIMUȚE
* SARBATORIREA UNOR MOMENTE DESPRE A CĂROR INSEMNĂTATE NU AU HABAR
* KITSCH
* NESIMŢIRE
* SUPERFICIALITATE



Post Scriptum:
Nu am filmat/fotografiat țoapele și mocofanii din bun simț și din respect pentru acele locuri . Dar nu știu cât mă mai pot abține...






0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: