14 apr. 2017

Pescuit pe Lacul Periș , Podișor 2 (09-10 aprilie 2017) - review



      Pentru sezonul 2017 taxa este 80 RON / 12 ore sau 140 RON / 24 ore și aveti voie sa pescuiti cu 4 lansete. Daca doriti să pescuiți cu mai multe, se va achita o taxă suplimentară de 20 RON / lanseta. Se permite inclusiv plantatul cu vaporaș navomodel (contracost) .
La 12 h reținerea este de 5 kg , iar la 24 h reținerea permisă este de 9 kg. Exemplarele ce depășesc 4 kg se eliberează imediat.
Taxa de agrement se plateste doar dacă pescarul este insotit de un numar mai mare de persoane. Conform regulamentului, pescarul poate fi insotit gratuit de către o persoană sau de familia acestuia.


Lacul Periș este un minunat loc de relaxare , o baltă superbă.
Este balta mea preferata .
Liniște, curățenie , respect față de clienți .
Domnul inginer Albăstroiu este un om de nota 10 .


De fiecare dată am prins pește pe Lacul Periș.
De data aceasta am prins chiar satisfăcător ....
Și nu sunt singurul care a prins.
Înainte cu o zi, în locul unde am prins eu , au mai fost și alții care au avut capturi frumoase și care au atins limita permisă de regulament .

     Da, se aruncă zilnic furaje din barcă .. chiar sub ochii pescarilor . Nu-i o problemă. Chiar la scurt timp după ce angajații bălții au furajat balta , eu am avut o captură la 3 kg .
Mâncarea ce se dă la pește  este pentru puietul de fitofag si novac care este crescut anual (acesta fiind vandut pe timpul iernii, după ce se termină sezonul de pescuit). Foarte multă lume apreciaza peștele din Periș deoarece este natural, nefiind hranit cu hormoni de crestere (de aceea un ciclu de productie dureaza 3 ani de zile). Acea mancare nu afecteaza pescuitul sportiv, dat fiind ca in fiecare an se populează cu foarte mult puiet de fitofag si novac, puiet ce mananca toata hrana.

Eu folosesc un numar de 3-4 lansete clasice (old school) , cu bambină . Am și senzor cu alarmă , dar nu îmi place acest gen de pescuit.  Îmi place pescuitul "bătrânesc".
La această partidă am început cu montură withy pool sandwich (boabe de porumb și pufulete) pe două dintre lansete , porumb dipuit în anason pe o altă lansetă și boilies dipuit în căpșună pe a 4-a . Nu am luat nimic cu aceste momeli .
Nebunia a început când am schimbat monturile și am folosit ca momeală bonduelle combinat cu viermuși direct pe ac. Așa am reușit capturile de crap .
Am încercat și pe râmă , dar au tras doar fâțe (pe care le-am eliberat) .
Nu am mai văzut mustață de somn african pitic (cel mai enervant pește) ca anul trecut . Bănuiesc că au reșit să scape de el.
La vargă nu am dat deloc , deoarece cam bătea vântul când m-am instalat pe baltă.

În Periş, la domnul Albăstroiu, este peşte . Este peşte pentru toată lumea , de toate mărimile (am vazut live multe capturi impresionante de peste 6-8 kg , la "vecinii" de stand, cu plantare sau fără plantare ) . Trebuie doar să ai noroc de vreme potrivită , de fir intins si sa te pricepi macar putin ...
Locul este extraordinar . Chiar şi atunci cand nu am noroc de capturi frumoase , îmi dă o stare de bine inexplicabilă în cuvinte . Îmi plac partidele de 24 ore . Mă ajută să mă reîncarc pozitiv .
Domnul inginer Albăstroiu este un bun administrator si un om cu foarte mult bun simţ .
De vreo câţiva ani este locul meu preferat pentru reîncărcarea bateriilor. Nu merg des dar, de fiecare dată când reuşesc să ajung la Periş , mă simt extraordinar. Niciodată nu m-am simţit deranjat.

Singurul aspect negativ ( și care mi-aș dori să fie remediat ) este cel legat de lipsa unor toalete ecologice . Nu există toalete. Sper ca pe viitor să se țină seamă și să se aducă măcar două toalete ecologice pe baltă.

Îi mulţumesc domnului inginer pentru amabilitate , pentru liniştea şi frumuseţea lacului !
Cei care respectă regulamentul bălţii şi dau dovadă de bun simţ primesc întotdeauna reciprocitate şi respect .

Post Scriptum :
Unul dintre crapii prinşi mi-a oferit chiar și un bonus. Era plin de icre. 















~~~



~~~





 

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: