9 mar. 2017

CĂPUȘE UCIGAȘE .



     Pentru că a început sezonul căpușelor și purecilor ... MAARE ATENȚIE !
Se pare că de la un an la altul sunt din ce în ce mai agresive și mai periculoase .
Protejați-vă animăluțele ! Nu le riscați viețile pentru 15-30 lei ....

Repet aici recomandările pe care le-am făcut pe o pagină dedicată câinilor câini:


1. Căpușa nu se scoate cu mâna goală.
- sunt purtătoare de boli grave , unele chiar letale și pentru oameni (am cunoscut persoană îmbolnăvită grav de la o căpușă care i s-a spart între degete ; a făcut febră butunoasă)
- riscați să rămână capul căpușei sub pielea animalului și de aici o groază de complicații sau chiar decesul animalului vostru.

2. Se găsesc la magazinele de specialitate (petshop) fel și fel de mici ustensile pentru scoaterea căpușelor  : pensete, cleștișori , etc. Cu ajutorul acestor mici ustensile , căpușa se poate scoate rapid și fără probleme , prin răsucire .

3. Eu folosesc de peste 4 ani pipetele antiparazitare produse de către Institutul Pasteur - Filipeștii de Pădure (Farmavet) . Se numesc Pet Spot Plus sau Pet Spot Forte . Sunt pe greutăți și specie.
Cea mai scumpă , din gama Forte, pentru câini de talie mare (peste 30 kg) , costă undeva la 18 lei / pipeta . Valabile 30 zile .
Am 3 câini și două pisici (2 câini și o pisică sunt la curte) .
Nu am avut probleme. Câinii de la curte , de când folosesc aceste pipete, au și uitat cum arată purecii sau căpușele.

4. Pentru casă (interior) , apartament și chiar curte , folosesc fiole de K-Othrine produse de Bayer . Sunt relativ pet friendly și mi le-a recomandat medicul veterinar. Sunt cel mai puțin toxice pentru animale . Dau cu ele prin casa și prin apartament o data la 2-3 luni (la interior se pulverizează soluția diluată conform prospectului pe la tocurile ferestrelor și ușilor, pe la praguri , pe la colțurile și încheieturile pereților) . Nu mai am insecte de niciun fel . Mor toate insectele (muște, țânțari , pureci, căpușe, ploșnițe, păianjeni, miriapozi, gândaci ... și orice altă insectă zburătoare sau târâtoare). Nu sunt recomandate pentru cei care cresc albine .




0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: