28 dec. 2016

MEDICUL NOSTRU VETERINAR .




Precum am mai zis ...
NU VA LUATI ANIMALE DE COMPANIE !
NU SALVATI ANIMALE DIN STRADA !
TRAITI-VA VIETILE ! MERGETI SI PLIMBATI-VA , DISTRATI-VA , IUBITI-VA , FACETI COPII !
Nu stiti la ce va inhamati ... Nu stiti cata suferinta pot aduce.... Nu realizati ce cheltuieli vin o data cu ele ....
Nu faceti ca mine. Eu sunt un prost imbecil din acest punct de vedere.


_________


     Tina, de cand Nuk nu mai este, a intrat intr-o stare ciudata. Vomita de cateva ori pe zi... Il cauta tot timpul prin casa... Noaptea nu isi gaseste locul... In prima zi a avut un scaun cu cheag de sange ...
Nu , nu cred ca este o coincidenta. Are aceeasi alimentatie de mai bine de un an . Plante toxice in casa nu mai am. Pe jos nu spal cu solutii toxice.
Deci nu poate fi decat pe baza de stres si ...cine stie ce se petrece in sufletelul si organismul ei.
Pe Nuk il iubea ca pe propriul ei pui. Il ingrijea , il spala si il ocrotea. Daca il certam , Tina venea imediat la mine si cauta sa ma muste. Acum a ajuns si ea sub tratament.


___________


Tina a vomat peste noapte (tot ce a mancat) . A vomat mancare digerata. Face asa de cateva zile.
Scaun a avut normal (adica un singur scaun , fecale de culoare si consistenta normala).
Temperatura variaza intre 38,5 si 39 (normala pentru ea) .
Tina este hranita de cateva luni doar cu Royal Canin Urinary Cat, la recomandarea medicului nostru veterinar (de cand a fost operata de piatra la vezica) . Nimic altceva.

Deoarece stiam ca la apeluri nu prea raspunde, dimineata i-am trimis medicului veterinar o fotografie cu fecalele Tinei si mesajul urmator :

""" Tina nu a mai vomat galben, nu a mai vomat ieri pe timpul zilei... Insa , peste noapte , a vomat tot ce a mancat pe timpul noptii. A vomat ca o pasta (mancare in curs de digerare) dar fara lichid galben. Cred ca a vomat de cel putin doua ori ... Am gasit voma in patru locuri diferite pe covorul din sufragerie.
Nu am fost inspirat sa ii fac poze... Daca mai vomita o sa iti trimit foto.
Ar trebui sa ma ingrijorez ?
Acum de dimineata i-am dat o jumatate de no spa, un sfert de ranitidina si synbioticul.
Fecalele mie mi se par normale. A facut o singura data caca (peste noapte).
Sa fie de la stres (dupa pierderea lui Nuk) ?
Sa fie de la crochetele urinary ? Nu le mai tolereaza ? I le-am dat pre mult timp ? ""

     Dupa vreo ora de tacere ... singura lui recomandare a fost sa ii iau probe de fecale si sa le duc la cabinet pentru coprocultura.
Si uite asa mi-a venit in minte cazul unui amic cu un Golden Retriever care , in acelasi cabinet , cu simptome aproximative ca ale Tinei , a fost purtat prin presupuse diagnostice si a cheltuit un sac de bani in cateva luni .... Pana cand s-a saturat si a plecat la alt cabinet medical . Acum cainele este bine si se simte perfect (suntem vecini) . Nu mai are nimic. Avea doar o intoleranta la anumite tipuri de hrana si un stomac mai sensibil.

     Incep sa imi pun intrebari serioase si in legatura cu Nuk si banii cheltuiti aiurea cu el pe tratamente/analize/investigatii ale unor presupuse cauze . BANI MUNCITI DIN GREU , NU FURATI .

Cu regret o gandesc si o spun :
Oare nu ar fi cazul sa schimb cabinetul si medicul ?

In ultima perioada am auzit numai de probleme in acest cabinet veterinar . Eu sunt clientul lor inca de la inceput , de cand s-a deschis . Am trecut multe cu vederea . Am pus intotdeauna in fata, inaintea tuturor problemelor si nemultumirilor, salvarea Annei (prin operatia de piometru) si operatia Tinei pentru piatra din vezica. Doua reusite , fiecare in alt moment. Medicul nostru veterinar fiind un chirurg extraordinar (am spus-o intotdeauna).
Insa nici acum nu stiu precis cum a fost situatia cu tumora nazala a Annei ...
De fapt , despre Anna, abia acum am aflat de la medicul veterinar ce tip de tumora a avut .... Si pana si chestia asta a nascut cateva intrebari legate de tratamentul destul de costisitor de la acea vreme .

De cand cu Anna (situatiile cu tumora si piometrul) mi-am pus increderea orbeste in acest medic veterinar.
Atunci cand am descoperit tumora nazala a Annei , a avut bunul simt si nu si-a asumat o mie de analize si presupuneri , recunoscand ca intr-o oarecare masura il depaseste... Mi-a dus-o la Bucuresti , la domnul profesor Cranganu. In mai putin de o luna , domnul profesor a reusit sa o scape de tumora. La acea vreme , medicul nostru veterinar, sustinea ca are "X" tumora (nu mi-a zis niciodata ca ar fi fost Sticker). Abia acum , la moartea lui Nuk , am aflat ca Anna mea a avut tumora sticker (dar in zona nazala) , tot de la el . De aceea am o mie de intrebari in cap ... Pentru ca , la vremea aceea, nu s-a folosit Vincristine ci Carboplatin (ca citostatic antitumoral) . In fine ...
Faptul ca operatia de piometru a Annei a fost o reusita la cei 12 ani ai ei , iarasi mi-a dat incredere in medicul veterinar. Apoi a urmat operatia Tinei (piatra in vezica / struvit) . Tot o reusita.
Deci clar, ca si chirurg veterinar este foarte bun. Clar ii plac animalele (inca de mic copil) . Are acasa peste 40 de pisici si caini (poate ca sunt putin prea multe si asta il distrage de la munca din cabinet) . Insa la diagnostice ... este "letal". Cel putin asta este opinia mea . Poate ca una subiectiva ....

         De la intamplarea cu Anna am avut o incredere oarba in acest medic veterinar. Nu i-am iesit niciodata din recomandari sau cuvant. Intotdeauna am facut tot ce mi-a zis in legatura cu animalele mele. Ba chiar l-am recomandat tuturor cunoscutilor.
Niciodata nu faceam un pas in legatura cu animalele mele fara a-i cere parerea....
ABIA ACUM , PUNAND MULTE CAP LA CAP , INCEP SA MA GANDESC CA POATE AM GRESIT SI M-AM HAZARDAT SA AM INCREDERE DEPLINA .
    Toate diagnosticele puse in ultima vreme au fost la ghici , luate prin eliminare si au generat costuri ENORME , costuri INUTILE .

Am animale de companie de peste 18 ani .
Nu am obisnuit sa umblu din cabinet in cabinet . Nu sunt genul . Am schimbat un singur medic veterinar . Si asta s-a intamplat la moartea lui Leo (primul meu motan) . Culmea ! Medicul veterinar de la acea vreme, Ioana Manea (Pet Vet - Ploiesti) , a facut atunci aceleasi greseli pe care le face astazi medicul veterinar actual . I-a pus motanului meu 10 diagnostice anapoda . Mi-a mancat 5000 lei (ron) in doar o luna, pe diverse tratamente si diete. I-a gresit sarmanului motan o branula si a facut cangrena , urmata de amputarea labutei (motan de 15 ani) . Pana la urma a cedat sarmanul meu motan si a facut accident cerebral major .... Dupa aceea am aflat si ca Annei ii prescrisese crochete hepatice de dieta , dar ea saraca nu a avut niciodata nimic la ficat (conform cu seturile de analize facute ulterior , dupa ce am renuntat la serviciile Pet Vet Ploiesti) . I-a prescris acele crochete doar din considerente comerciale.
Dupa moartea lui Leo , am plecat din acel cabinet si l-am intalnit pe actualul medic veterinar. Medic tanar si care punea pasiune (la acea vreme) pentru pacientii lui necuvantatori . Sotia lui tot medic veterinar si un bun diagnostician (pacat ca acum nu mai practica in cabinet) . Erau la inceput si faceau o echipa minunata in cabinet. De atunci am ramas fidel cabinetului . De aproape 6 ani este medicul meu veterinar.

Poate ca am gresit acordandu-i atat de multa incredere.
Poate ca Nuk ar mai fi avut sanse , daca as fi incercat si parerile altor medici veterinari sau daca as fi mers cu el la FMV Bucuresti (inainte de a fi prea tarziu) . Poate si-ar fi dat cineva seama la timp ca avea o problema la splina , o leziune ...
Nuk avea hemoragie interna de multa vreme (probabil cu intreruperi) , insa medicul mi l-a tratat ba de viroze , ba de Corona , ba de "otravire cu plante de apartament".... Si daca nu l-as fi intrebat si nu as fi adus in discutie hemoragia interna .... Dar am facut-o si nu a luat in seama ce am zis eu.

Din data de 24 decembrie nu mai am stare, nu am somn si ma chinuie o mie de intrebari si probleme. Iar acum sa o vad si pe Tina ca are necazuri , iar medicul sa inceapa iar cu presupuneri , investigatii anapoda si mai stiu eu ce .....

Simt ca o iau razna !

Animalele mele sunt adevarata mea familie . Nu imi pasa de nimeni din viata mea mai mult decat de ele . Nu imi pasa de nimic altceva .
In clipa in care au devenit ale mele , au devenit parte din mine.
Asta este nebunia mea .

Post Scriptum:
Chiar daca unii medici refuza sa o recunoasca ...
ROYAL CANIN (fie ele si pentru diverse tipuri de diete medicale) SUNT CELE MAI DE CACAT CROCHETE DE PE PIATA ROMANEASCA.

1 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus:

Anonim said...

Am ajuns cu pisica cu carcinom mamar la cabinetul privat al dr.Cranganu cu analize de sange si radiografie pulmonara si biopsie deja facute. Doar i.a scanat manual cu un termoscaner mamelele,tumorile au aparut albe si desi mi.a zis ca e plina de metastaze,desi nu apareau nici in alalize nici la radiografie,am inceput chimioterapa intravenoasa si medicamentoasa,insa FARA SA STIE EXACT DIMENSIUNILE TUMORILOR!...Totul pe multi bani,evident.Dupa 2 sedinte de chimoterapie,eu,fara studii medicale,m.am gandit...cum faci tu medic chimioterapie fara ca macar sa stii cat de mari/mici sunt tumorile animalului????...Am intrerupt tratamentul brusc,fara vreun comentariu cu medicul...ce rost avea?!..Era clar superficial si preocupat doar de profit,elegant spus. Am fost eu si i.am facut pisicii ecografie,NU ARE METASTAZE cum spunea dr.Cranganu si am fost avertizata de catre veterinarul cu ecografia ca sedintele de chimio distrug absolut toate organele bietului animal! Si de atunci ii dau eu acasa de 7 luni VETOMUNE 1/zi plus alte vitamine...pisica e momentan in stare perfecta...se joaca,mananca,doarme,e fericita si iubita de noi. Nu.mi bat joc de ea facand.o sa sufere inutil,nici lasandu.ma jecmanita.Asta este contactul meu regretabil cu dr.Cranganu