30 dec. 2016

MEDICII VETERINARI SI HRANA PROCESATA INDUSTRIAL (crochete, conserve, pliculete, etc.) .



    Cumparam moarte pe banii nostri . Si o platim la un pret al dracu de mare.
Indiferent ca vorbim despre hrana animalelor noastre sau despre hrana noastra...



    De aproximativ 48 ore, vazand ca pastilele indicate de veterinar nu au efect si ca pisica mea vomita continuu tot ceea ce manca, i-am schimbat Tinei hrana.
Am revenit la crochetele pe care le-a mancat inca de cand am luat-o din strada si am sterilizat-o (Purina ProPlan Optirenal sterilised). Acest tip de crochete le-a mancat pana in urma cu un an cand, la recomandarea/insistenta medicului veterinar, i le-am schimbat cu cele Royal Canin Urinary (crochete extrem de grase/uleioase si foarte acide). Crochete Royal cu care am hranit-o timp de un an si care i-au facut mai mult rau decat bine. De asemenea aceleasi crochete le manca si Nuk .
Amandoi au avut scaune cu sange (de mai multe ori pe parcursul acestui an), scaune moi, stari proaste si multe alte probleme.

    De 48 ore , de cand am trecut-o pe Tina inapoi pe vechea hrana, nu mai are nimic. Scaunele ei sunt normale, nu a mai vomitat deloc, este mai energica , nu mai zace si chiar ne-am si jucat putin...

Deci ?!?
Nu pot sa nu ma intreb din nou: OARE NU CUMVA SI CROCHETELE ACELEA NENOROCITE AU CONTRIBUIT LA AGRAVAREA PROBLEMELOR DE SANATATE ALE LUI NUK ????


     Medicii au adaosul comercial din care castiga . Ar trebui sa le ajunga (deoarece , raportat la pretul en-gros, unii au adaosuri de peste 100%) . Unii , intradevar , au si comision din vanzari + diverse premieri la anumite cantitati de marfa cumparata de la producator sau de la cel care livreaza , etc. Exact ca si cei de la medicina umana ... Unele companii platesc ca sa le fie promovate produsele. Cei de la Royal nu sunt singurii care fac asta.
Nu il pot acuza pe medicul necuvantatoarelor de asa ceva. Inca mai cred/sper ca nu prescrie anumite tipuri de hrana doar din considerente comerciale . Sper sa fie asa .... Pentru ca , ce-i drept, chiar si unele medicamente nu m-a obligat sa le cumpar din cabinet , ci imi recomanda sa le iau de la farmacie umana (de oriunde doresc eu).
Unii medici mai aduc in cabinete chiar si hrana contrafacuta (ca-i mai ieftina , deh) . SAMD
In fine ... Acum putin mai conteaza.




~~~~~~~~~~~~~~~~~
P.S.:
Nu , nu este reclama pentru Purina. Cine se uita in albumul Tinei , se poate convinge ca eu chiar cu asta am hranit-o aproape 5 ani.
Ceea ce Tinei mele ii face bine acum , s-ar putea ca altor pisici sa nu le priasca. Am spus intotdeauna, hrana uscata/procesata industrial scurteaza viata animalelor putin cate putin. Eu nu cred in impartirea pe categorii a crochetelor si sunt de parerea ca hrana procesata industrial (crochete, conserve, etc.) , in mare parte , este nociva pentru animalele noastre.
I-as da Tinei hrana naturala , insa inca nu stiu ce si cum (legat de faptul ca este sterilizata) . Insa , incepand de azi, ma voi documenta sa vad cum ii pot alcatui o dieta cat mai aproape de hrana naturala (si pe care sa o accepte organismul ei, dupa atatia ani de hrana procesata industrial).



0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: