11 feb. 2016

[despre mine] IN ROMANIA , DPDV LEGAL, LEGITIMA APARARE ESTE DOAR O CHESTIE FORMALA SI COMPLET INUTILA .


   Ieri , citind un articol din blogosfera legat de cazul interlopului de la Hunedoara care a batut o tanara salvamontista , mi-am adus aminte doua intamplari "grele" traite in trecut .



1.
       Cu cativa ani in urma, in trafic,
i s-a parut unuia ca autoturismul in care ma aflam i-a taiat calea si ca a fost fortat sa isi incetineasca harbul (avea vreo 90 km/h in localitate) , M-a depasit , s-a pus de-a curmezisul si m-a blocat in trafic. S-a dat jos cu ditamai bata de baseball si cu inca un amic .
Femeia de la volanul autoturismului in care ma aflam s-a panicat si a inceput sa zbiere de frica.
Initial nu m-am dat jos , dar individul avea vadite intentii sa imi sparga parbrizul . Am coborat , pe unul dintre cei doi l-am “neutralizat” , celalalt a fugit si apoi am sunat la 112 .
Intre timp , speriat si "neutralizat", ajutat fiind de cel care batuse deja in retragere inca de cand m-am dat jos , agresorul s-a urcat in autoturism si a fugit .
A venit Politia . In timp ce explicam ce s-a intamplat si in timp ce martorii imi confirmau spusele in fata organelor (ceva vanzatoare de la magazinele din zona si o functionara a unei filiale bancare) “periculosul” s-a intors in zona (cu inca vreo doi dupa el) . I-am recunoscut masina si astfel (pe scurt) politistii l-au oprit . Evident , l-au perchezitionat in portbagaj , i-au gasit bata de baseball … si l-au retinut pentru identificare .
Totusi , la sectia de politie am fost la un pas ca un nene miliţică sa imi traga si mie o amenda. Insista sa ma acuze ca am participat la scandal si ca ar fi trebuit sa fug (adica sa las masina si femeia in mijlocul strazii si sa fug, sa evit conflictul) .
Noroc ca la noi totul functioneaza pe “cunostinte” , “favoruri” si “nepotisme”  …
Deci … DA . Daca nu zaci pe jos intr-o balta de sange , ai mari sanse sa fii amendat si tu , ca victima . Nimeni nu te va crede ca ai fost atacat si ca ai fost nevoit sa te aperi.


2.
   Cu multi multi ani in urma , pe cand eram minor , aflat in vacanta de vara intr-o zona rurala , am fost atacat de trei indivizi aflati la un inceput al unei stari de ebrietate (erau doar un pic piliti). Aveau ani mai multi ca mine. Eu eram un parlit de 17 ani. Cel mai mic dintre “tarani” avea in jur de 20 ani .
Intentionau sa ma deposedeze de un casetofon (deoarece ascultam rock – Altar ) . Casetofonul il aveam de la un prieten.
Dupa ce unul dintre ei m-a lovit miseleste, nu am avut de ales si m-am aparat cu ce aveam la indemana …
Drept urmare , cel care a lovit primul a ajuns la UPU, cu rani multiple , fiind nevoie sa fie operat de urgenta . Ceilalti nu au mai indraznit. Acolo, un medic si un procuror, au concluzionat ca i-am pus viata in pericol.
Doua luni mai tarziu, mi s-a atribuit exact chestia aceasta ce tine de legitima aparare, dar s-a invocat faptul ca ar fi trebuit sa ma apar cu forte egale cu ale agresorului . Drept urmare s-a concluzionat ca a fost  "legitima aparare depasita" , disproportionata , dar ca mi se acorda scuza provocarii. S-a acceptat in instanta ca as fi fost speriat si tulburat . Au fost 4 martori reali care au confirmat faptul ca am fost atacat fara a provoca in vreun fel. Insa cam atat …. Chestia aceasta mi-a folosit doar ca circumstanta atenuanta.
Cel “sanctionat” am fost tot eu . Pentru ca i-am pus viata agresorului in pericol . Nu a contat ca aia erau trei indivizi si ca respectivul m-a lovit primul.
La acea vreme , am avut unul dintre cei mai buni avocati . Zadarnic. Tot a fost nevoie ca parintii mei sa acorde o bonificatie in plic de 50 milioane lei vechi (la acea vreme) judecatorului de caz + vreo 20 milioane lei vechi adevaratului agresor.
Legea , la noi , este stramba , chioara si bagaboanta .






ASA CA , INAINTE SA VA GANDITI CA VA AFLATI IN LEGITIMA APARARE ATUNCI CAND SUNTETI ATACATI , MAI BINE INCERCATI SA EVITATI CONFLICTELE ... SAU MAI BINE FACETI TOT POSIBILUL SI PLECATI DRACU' DIN TARA ASTA DE CACAT ! DEPARTE ... CAT MAI DEPARTE ...

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: