20 ian. 2016

Stiu ce inseamna sa iti fie foame, frica sau frig .


... Insa asta nu inseamna ca am lasat vreodata capul jos .

      In urma cu exact un an , era un mare scandal in Romania legat de creditele bancare in franci .
La acea vreme , referitor la acest subiect, pe o retea de socializare oarecare, scriam urmatoarele :


Ai luat credit ? 
Acum nu mai poti sa il platesti ?Asa si ?!?!  
De ce m-ar interesa pe mine asta ? 
Ai fost prost ?Acum ramai pe drumuri ... 
In canale cu voi ! Pe camp , in corturi !

Inca imi mentin parerea de atunci .
Astazi , cineva , putin mai pe ocolite , incerca sa ma dojeneasca ca imi permit o asemenea opinie . Imi dadea exemplul unei persoane care , in opinia lui , a fost fortata de imprejurari sa faca un credit .
Drept urmare , am asternut urmatoarele randuri :

Atunci cand am fost in foame , nu m-am vaitat la nimeni ....
Atunci cand nu am avut ce manca , am mancat ce am gasit prin casa ... Insa nu am cerut la nimeni de mancare.
Atunci cand banii ar fi putut sa ma salveze din necazuri , nu m-am dus sa ma imprumut la nimeni si nici nu am lasat capul jos ...
NIMIC , NICIODATA , NU M-A PUTUT DETERMINA SA MA INTIND MAI MULT DECAT MI-A FOST PLAPUMA . DARAMITE SA IMI MAI FAC SI UN CREDIT SAU SA MA IMPRUMUT DE BANI .
Chiar daca unora nu le vine a crede, in trecut, am avut si perioade in care am mancat arpacas fiert , sau resturi de mancare ramase prin dulapurile din casa .
Am trait zile in care abia imi permiteam sa imi cumpar trei cartofi din piata (da , trei cartofi) . Ii fierbeam si ii mancam cu sare .
Au fost zile in care nu am mancat nimic . INSA NICIODATA NU AM ACCEPTAT MILA CUIVA, NU M-AM VAITAT LA NIMENI SI NU AM ARATAT CA AS AVEA VREO NEVOIE . NICIODATA NU AM RAMAS DATOR CUIVA CU CEVA (mai ales la cheltuielile cu intretinerea locuintei) . ... SI CEL MAI IMPORTANT , NICIODATA NU AM MANCAT PE DATORIE .
In concluzie , imi permit sa spun ca , indiferent de caz, ma uit cu scarba si dispret catre toti cei care au credite/rate si FAC MARE CAZ din asta , vaitandu-se in stanga si in dreapta .

      Fiecare face ce doreste si ce crede cu viata lui , atata timp cat constientizeaza ceea ce face , riscurile la care se supune si isi asuma eventualele consecinte .

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: