13 nov. 2014

INLAUNTRUL NEREGRETABIL .



      Sunt locuri in lumea aceasta si perioade intunecate in viata prin care , de cele mai multe ori , treci singur si fara prieteni . Unii spun ca nici nu este bine sa iti faci prieteni sau apropiati in astfel de incercari dure.

...
     In urma cu mai bine de 16 ani am cunoscut un om . Pentru mine, taria si optimismul acelui om au fost sprijin moral (intr-un fel destul de ciudat).
Era de admirat. Nu , nu pentru ceea ce facuse si pentru ceea ce urma sa mai faca. L-am admirat , la acel moment , pentru taria sa de caracter si puterea cu care trecea prin iad, pentru optimismul sau rece .
Cunoscandu-l ... mi-a dat curaj sa lupt , sa rezist si sa pot. Am invatat asta de la el.
     As fi misel sa nu recunosc si sprijinul pe care , pe atunci , l-am primit din afara cercului si care de asemenea a contribuit in egala masura la "renasterea" mea . Sunt dator pe viata altor cateva persoane (foarte putine ce-i drept)... Insa , acest om , m-a intarit din interior , din launtrul cercului . L-am admirat .


     Dupa un timp, ne-am reintalnit intamplator pe strada , dincolo de acest cerc , pe marginea prapastiei. Am incercat sa intorc cumva sprijinul . Am esuat . Nu am reusit sa-l ajut. Nu am stiut cum sa-l ajut sa iasa definitiv in afara cercului ... Si asa cararile ni s-au despartit . Am abandonat orice incercare de a-i fi sprijin lui sau familiei .

..............

    Zilele trecute, dupa mai bine de 13 ani , am regasit acest om.
Uimitor ! Nu ma asteptam . Dealungul timpului mi-am inchipuit fel si fel de scenarii , in cele mai sumbre si intunecate variante . M-au framantat multe intrebari ramase fara raspuns.
M-a uimit inca o data . A reusit ! A reusit singur sa se desprinda din cosmarul plin de vicii si intunericul in care l-am intalnit in urma cu mai bine de 16 ani. A reusit , chiar daca nimeni nu ii dadea nici cea mai mica sansa.
Un om ca el intalnesti o singura data in viata.
Cel putin , pana acum, eu nu am mai intalnit pe altcineva asemenea lui.

De ce am scris cele de mai sus ?
Nu stiu ... Asa am simtit nevoia.

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: