13 nov. 2013

Ne mai intrebam de ce ajung atatea animale pe strazi ????

Pai sa nu ne mai intrebam .

   
~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~
[caz real]

    Intai ne luam "rottweiler" , iar cand constatam ca este corcitura il aruncam pe strada ...
Apoi ne luam alt "rottweiler" (cu pedigree) si un husky/malamut (de completare)... In scurt timp ne descotorosim si de acestia , deoarece " nu au fost exact ceeea ce ne-am dorit " ...
Intre timp (ca supliment) aruncam la ghena blocului si cei doi porcusori de guineea , deoarece si de acestia ne-am plictisit .
Ce animale sa mai trecem in revista ??!!? Ce pofte sa ne mai satisfacem ?!?!
Aaaa , stiu ..... Si uite asa ne luam un mascul Cane Corso (un mix, ce-i drept) .
Hai, totusi , sa luam si trei pisicute .
... Au trecut cateva luni bune de cand ne-am luat pisicutele ???
Hmmmm ! Hai sa ne mai luam un Cane Corso - femela (frumusica foc , dar mult mult mult prea mica pentru a putea fi luata de langa mamica ei). Ce mai conteaza ca nu are nici macar o luna de zile si o cumparam de la un samsar care-si bate joc de caini , incurajand activitatile unor astfel de indivizi . O facem noi mare (pacat ca nu va fi  un caine sanatos, fiind luat la o asemenea varsta de langa mamica lui) !
Acum ce sa facem cu pisicile???? Hmmmm.
Le dam spre adoptie. Nu!? Exact precum am dat "spre adoptie" si cei doi porcusori de guineea .................................................................................................................................................................................................................................................................................................

~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~

 Sunt multi , mult prea multi, cei care vietuiesc dupa scenariul de mai sus . Iar apoi se intreaba ce are lumea cu ei , de ce ii judeca , de ce ...


    Uite de aceea m-ar bucura enorm sa se schimbe cadrul legal si sa nu se mai permita oricui a detine un caine , iar in cazul celor care doresc sa isi achizitioneze un caine sa li se impuna un examen psihologic inainte (precum la dosarul pentru permisul auto) , sa fie obligati la o inregistrare imediata a cainelui (indiferent de rasa), etc.   Astfel ar disparea  o mare parte a cainilor fara stapan/abandonati si s-ar crea un control strict al celor care detin animale " de companie " .
Ti-ai abandonat/aruncat animalul (pisica, caine, hamster, etc.) pentru ca te-ai plictisit de el ??? Identificat si sanctionat aspru .

Nu as putea sa iau in casa un biet suflet de animal , iar apoi , cand m-am plictisit sau m-a suparat, sa il arunc in strada .

Anna
a fost o "biata corcitura" , un mix de ciobanesc german cu ceva maidanez. Am luat-o din curtea unui preot (cand era mica si pricajita) . De fapt , ea m-a ales pe mine . Cand am luat-o am crezut ca este " lup". La cateva luni , mi-am dat seama ca este o corcitura de toata frumusetea. NU AM ARUNCAT-O IN STRADA ! Am iubit-o la fel de mult in continuare .
Am avut momente in care m-a enervat la culme ... NU AM ARUNCAT-O IN STRADA !
Am avut momente in care simteam ca nu mai pot , ca am obosit sa o ingrijesc  ... NU AM ARUNCAT-O IN STRADA !
Au existat perioade in care am dat si ultimii bani din casa pe tratamentul Annei , perioade in care am mancat paine cu painica doar pentru a-i putea face tratamentul cu citostatice .   NU M-AM VAITAT NIMANUI ! NU AM ARUNCAT-O IN STRADA !


AM IUBIT-O ENORM !
Nu cred ca voi mai gasi vreodata un caine cu un asemenea bun simt si cu care sa pot comunica cum comunicam cu dansa.
Am plans dupa ea si inca mai plang (nu imi este rusine sa o recunosc) .

Nu mai tratati necuvantatoarele ca pe niste jucarii sau accesorii la moda !

Balanta vietii este a naibi de bine echilibrata ....

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: