6 apr. 2009

Evanghelia lui Barnabas


FOARTE INTERESANT !!!

""" In cele ce urmeaza cititorul ar putea ajunge sa creada ca musulmanii considera ca evanghelia lui Barnabas este cuvantul original si nemodificat al lui Iisus(pacea si binecuvantarea Lui Allah fie asupra lui).Acest lucru,totusi,inseamna a intelege mult mai mult din sprijinul nostru fata de evanghelia lui Barnabas.Nici un musulman nu poate urma sau accepta calauzirea dintr-o alta scriptura in afara Qur’an-ului. Si nu pot accepta nici o evanghelie ca fiind 100% evanghelia originala neschimbata a lui Iisus(pacea fie cu el).Totusi,aceasta Evanghelie, pare intr-adevar sa fie mult mai apropiata de cuvantul adevarat al lui Iisus(pacea fie cu el),comparativ cu celelalte.Aceasta similitudine exista in ciuda presiunii uriase pe care aceasta Evanghelie a indurat-o din partea crestinilor ortodocsi,care au demarat orice atac tacit posibil asupra ei,incepund cu a pretinde ca este opera unor musulmani sau ca a fost produsa de crestini apostati.Pentru un studiu detaliat al dovezilor care sprijina autenticitatea si vechimea Evangheliei lui Barnabas,puteti citi”Manuscrisele de la Marea Moarta,Evanghelia lui Barnabas si Noul Testament”scrisa de M.A.Yussef.Aceasta Evanghelie poate fi autentica sau poate sa nu fie.Mai mult,poate fi autentica dar modificata mai tarziu de alti autori(asa cum s-a intamplat cu cartile Noului Testament).O alta problema cu aceasta evanghelie este faptul ca este disponibila numai in traduceri ca in spaniola sau limba italiana.Ea a aparut cu multe din problemele de interpretare ale intelesurilor initiale ale autorului de la origine ,la fel cum a fost cazul cu cartile Noului Testament.Este foarte posibil ca intregul adevar sa nu fie niciodata complet cunoscut.Pastrand aceste date in minte,sunteti invitati sa cititi urmatoarele:
Multe dintre credintele fundamentale ale Crestinismului,care au fost acceptate printr-o credinta oarba timp de multe secole(acelea care difera de credintele musulmanilor),incep acum sa fie provocate de cativa dintre invatatii de frunte si liderii religiosi ai Crestinismului de azi.
Unul dintre cele mai evidente exemple de acest tip poate fi gasit in ziarul britanic “Daily News”25/6/84 sub titlul “Studiu socant al Episcopilor Anglicani” .Citim, ca un studiu statistic al televiziunii britanice, la care au luat parte 31 din cei 39 de Episcopi Anglicani din Anglia, a aratat ca 19 dintre acestia cred ca nu este necesar pentru crestini sa creada ca Iisus(pacea fie cu el) este Dumnezeu,ci numai “Agentul Sau Suprem(Mesagerul Sau,Trimisul Sau)”
Intr-adevar,acest lucru a fost marturisit de Iisus(pacea fie cu el) in Ioan 17:3
“Si aceasta este viata eterna,ca ei sa Te cunoasca ca Singurul Dumnezeu adevarat, si pe Iisus Cristos,pe care L-ai trimis”
[Ioan 17:3]

Cu fiecare zi care trece,cei invatati dintre crestini se apropie tot mai mult de Islam
“Voi sa-i indepartez de la semnele Mele pe cei care sunt ingamfati,pe pamant,pe nedrept.Chiar de-ar vedea fiecare semn,ei tot nu cred in el.Iar daca vad calea cea buna,ei nu o primesc drept drum,dar daca vad calea ratacirii,o primesc drept drum.Aceasta pentru ca ei tin semnele Noastre de mincinoase si sunt nepasatori fata de ele!”
[Qur’an-ul Cel Nobil,Al-‘A’Raf(7):146]
“Dar ei nu sunt toti la fel.Se afla printre oamenii Cartii o comunitate dreapta,care recita versetele lui Allah in timp de noapte si se prosterneaza(inaintea Lui)(rugandu-se).”
[Qur-an-ul Cel Nobil,’Al-‘Imran(3):113]
“Printre oamenii Cartii sunt unii care cred in Allah,in ceea ce vi s-a trimis voua si in ceea ce li s-a trimis lor,smeriti inaintea lui Allah,care nu vand versetele lui Allah pe un pret de nimic.Aceia vor avea rasplata de la Domnul lor,caci Allah este grabnic la socoteala!”
[Qur’an-ul Cel Nobil,’Al-‘Imran(3):199]
Alegerea celor patru Evanghelii din zilele noastre(incluzand scrierile Sfantului Paul cel recunoscut ca fiind cel care a scris cu propria mana majoritatea cartilor Noului Testament)a fost impusa in conferinta de la Nicea 325e.n.sub auspiciile imparatului pagan Constantin din motive politice. Practic sute de evanghelii si scrieri religioase au fost considerate “apocrife”(care inseamna defapt “ascuns fata de oameni”) si distruse.Cateva dintre acestea au fost cel mai probabil scrise de discipolii lui Iisus(pacea fie cu el),si nu de discipolii discipolilor ,care nu l-au intalnit niciodata pe Iisus(pacea fie cu el),cum a fost si Paul.Daca nu erau mai autentice decat selectia curenta ,atunci erau cel putin de autenticitate egala.Cateva dintre acestea sunt inca accesibile cititorilor,cum este “Evanghelia lui Barnabas” care sprijina ideile din Qur’an si il mentioneaza chiar pe Muhammad(pacea si binecuvantarea lui Allah fie cu el) prin numele lui.Descoperiri recente ca cea a Manuscriselor de la Marea Moarta (Manuscrisele Qumran) au confirmat de asemenea afirmatiile Qur’an-ului(cum ar fi aceea ca nici o unghie nu il va atinge pe Messiah).Cele mai vechi copii ale Evangheliilor grecesti disponibile astazi dateaza dupa trei sau patru secole de la plecarea lui Iisus(pacea fie cu el).Insa Manuscrisele de la Marea Moarta coincid din punct de vedere istoric cu perioada in care a trait Ioan Botezatorul.Ele au fost repede datate de la secolul 2 inainte de Cristos pana la secolul 1 dupa Cristos dupa felul de scriere care fusese folosit si dupa investigatii arheologice ale asezarii de langa pesterile Qumran.Ele au fost gasite langa cea mai veche copie a Vechiului Testament care exista astazi.
Intr-un efort de a apara invataturile Evangheliilor grecesti actuale,domnul F.F.Bruce are urmatoarele lucruri de spus in cartea sa “Documentele Noului Testament.Putem sa ne incredem in ele?”:
“Este demn de mentionat aici ca afinitati izbitoare de gandire si limbaj au fost recunoscute intre Evanghelie si textele Qumran.Aceste afinitati nu trebuie sa fie exagerate;literatura Qumran nu se apropie deloc in prezentarea unui asemenea portret ca al lui Iisus din aceasta Evanghelie(Ioan)”
Invatatul crestin in istorie confirma in graba ca dupa faimosul consiliu de la Nicea (325e.n) ,biserica sfantului Paul(biserica trinitariana)a selectat din mai mult de trei sute de Evanghelii ,aflate in posesia lor,patru evanghelii care se conformau cel mai bine cu doctrinele lor. S-a poruncit ca toate celelalte,incluzand Evanghelia lui Barnabas,sa fie complet distruse.Ei au hotarat de asemenea ca toate Evangheliile scrise in ebraica sa fie distruse.Distrugerea lor a continuat pana cel putin in anul 1616 e.n.
Atunci,cum a ajuns Evanghelia lui Barnabas pana la noi?Este bine cunoscut si dovedit ca Evanghelia lui Barnabas a fost acceptata ca si canonica in bisericile din Alexandria pana in 325 e.n.Papa Damasus(304-384 e.n.) a emis un decret prin care spunea ca Evanghelia lui Barnabas nu trebuie sa fie citita.Acest decret a fost sustinut de Gelasus,episcop al Caesariei, care a murit in 395 e.n.Papa Damasus a pastrat totusi o copie a Evangheliei lui Barnabas pentru el insusi in 383 e.n. si a tinut-o in biblioteca sa privata.Multe documente mentioneaza Evanghelia lui Barnabas,cum ar fi decretul bisericilor de Vest in 382 e.n.,al Papei Inocentiu in 465 e.n.,decretul Glassian din 496 e.n.,Papa Hormisdas,si este mentionat in Stichometrul lui Niceophorus.Sunt multi altii care au mentionat aceasta Evanghelie de-a lungul istoriei sau care au obtinut propriile copii ale acesteia.
In 478 e.n.,al patrulea an al imparatului Zeno,ramasitele lui Barnabas au fost descoperite si pe pieptul lui a fost gasita o copie a Evangheliei lui Barnabas scrisa de el insusi.(Acia Sanctorum Borland Junii Tom ||,paginile 422 si 450.Amtwerp 1698).Faimoasa Biblia Vulgata pare sa se fi bazat pe aceasta Evanghelie.
Printre crestinii timpurii era un barbat numit Irenaeus.Conform cartii “Iisus,profetul Islamului”,de Muhammad Ata’ Ur Rahim,Irenaeus a folosit citate extensiv din Evanghelia lui Barnabas in scrierile sale.In secolul al saselea e.n. un prieten apropiat al Papei Sextus (1589-1590) numit Fra Marino,a devenit extrem de interesat de scrierile lui Irenaeus.Intr-o zi el a fost invitat de Papa sa ia pranzul cu acesta.Dupa ce a mancat cu el,Papei i s-a facut somn si a adormit.Fra Marino a inceput sa se uite prin diversele carti si manuscrise din biblioteca privata a Papei Sextus si a dat peste o traducere in limba italiana a Evangheliei lui Barnabas.Fra Marino a ascuns-o in maneca sa si a parasit Vaticanul cu Evanghelia.Aceasta Evanghelie a trecut prin multe maini pana a ajuns in mainile unei “persoane de mare nume si autoritate” din Amsterdam “care ,de-a lungul vietii sale, s-a auzit adesea ca a pretuit la o mare valoare “aceasta carte.Dupa moartea lui, a ajuns in posesia lui J.E.Cramer,Consilierul Regelui Prusiei.In 1713 Cramer a prezentat aceasta Evanghelie faimosului cunoscator de carti,printul Eugene de Savoy.In 1738, biblioteca printului,incluzand aceasta Evanghelie,a fost incorporata in Hofbibliothek din Viena unde se afla si astazi.
Domnul Sale in prefata numita “Catre cititor” a traducerii sensurilor versetelor nobilului Qur’an spune:
“…descoperitorul originalului M.S.,care era un calugar crestin numit Fra Marino, ne spune ,ca a dat din intamplare peste o scriere a lui Irenaeus(printre altii),unde Irenaeus vorbea impotriva lui Paul,declarand sub autoritatea sa Evanghelia sfantului Barnabas, a devenit foarte dornic sa gaseasca o copie existenta a acestei Evanghelii, si ,ca Dumnezeu Cel Milostiv,l-a facut pe Fra Marino un prieten intim al Papei Sixtus V,(papa 1585-1590);intr-o zi, cand erau impreuna in biblioteca Papei,acesta din urma a adormit, si calugarul,pentru a-si ocupa timpul,a inceput sa caute o carte sa citeasca si prima pe care a pus mana a fost chiar Evanghelia istorie pe care o cauta.Foarte bucuros de descoperirea sa,el nu a avut scrupule sa ascunda pretioasa descoperire in maneca sa;si,la trezirea Papei,a plecat luand cu el cereasca comoara,la a carei citire s-a convertit la Muhammedanism[sic]”
[(Manuscrisele de la Marea Moarta,Evanghelia lui Barnabas,si Noul Testament,de M.A.Yusseff,p.119)(de asemenea a se citi Iisus un profet al Islamului,de Muhammad ‘Ata ur-Rahim,pp39-44,76-77)]
Numai popularitatea acestei copii a Evangheliei lui Barnabas a salvat-o de la soarta majoritatii celorlalte copii.Cele mai multe copii ale Evangheliei lui Barnabas au avut tendinta de a disparea in mod misterios in uitare.Aceasta a fost situatia cu o copie in limba spaniola care a disparut in mod misterios din College Library din Anglia in cam aceeasi perioada de timp.Evanghelia lui Barnabas a fost tradusa in limba engleza de domnul si doamna Ragg si publicata sub editura Clarindon Press in Oxford in 1907.In ciuda faptului ca autorii au respins autenticitatea acestei Evanghelii,totusi,intr-un fel misterios toate copiile au disparut de pe piata.Se stie ca numai doua dintre copii au scapat acestui destin misterios.O copie se gaseste in Biblioteca Congresului din Washington DC.Cealalta se gaseste in muzeul Marii Britanii.A fost tiparita o noua editie dupa aceste doua copii,si aceasta este cea disponibila astazi. (...)
De cand Evanghelia lui Barnabas a fost scoasa din tezaurul Vaticanului si aratata publicului,au fost multe incercari de a-i dezaproba autenticitatea.S-a descoperit ca aceasta Evanghelie sprijina atat de puternic versetele Qur’an-ului incat s-a spus foarte curand ca Fra Marino a dat peste o Evanghelie fabricata si scrisa de catre musulmani ,pe care musulmanii mai tarziu au reusit sa o ascunda cu viclenie in Vaticanul Crestin.Au fost scrise foarte multe despre aceasta Evanghelie,si totusi,pentru cei care doresc sa vada o dovada puternica a vechimii si autenticitatii acestei Evanghelii,sunt calauziti spre obtinerea unei copii a cartii “Manuscrisele de la Marea Moarta,Evanghelia lui Barnabas,si Noul Testament”,de M.A.Yussuff.
Cateva citate din Evanghelia lui Barnabas:
Ca raspuns la o intrebare pusa de Filip,profetul Iisus(pacea fie asupra lui) a spus:
“Dumnezeu Singur nu are egal.El nu a avut un inceput ,si nici nu va avea niciodata un sfarsit,…El nu are fii,nici frati,nici asociati.”

[Evanghelia lui Barnabas:17]
“... Cu adevarat ati gresit enorm,o Israeliti,in a ma numi pe mine(Iisus)un om,Dumnezeul vostru. …Marturisesc inaintea cerului, …ca sunt strain de tot ceea ce ati zis;vazand ca sunt un om,nascut dintr-o femeie muritoare,supus judecatii lui Dumnezeu,suferind mizeriile nevoii de a manca si a bea,suferind in urma frigului si caldurii,ca alti oameni,.Cand Dumnezeu va face judecata ,cuvintele mele ii vor taia ca o sabie pe fiecare dintre ei care a crezut ca sunt mai mult decat un om,”
[Evanghelia lui barnabas: 93]
Privitor la apostolul Barnabas insusi,Biblia comanda:
“daca el vine la voi,primiti-l.”
[Colosieni 4:10]
(Pentru mai multe citate din Evanghelia lui Barnabas ,va rugam cititi sfarsitul urmatoarei parti numite…)
Manuscrisele de la Marea Moarta:
Tocmai am facut aluzie la Manuscrisele de la Marea Moarta in citatul scris de domnul F.F.Bruce.Chiar si cu apararea acestuia ferma a textului Noului si Vechiului Testament,chiar cu toate acestea,descoperim ca dansul spune”merita mentionat aici afinitatile izbitoare de gandire si limbaj ce au fost descoperite intre Evanghelie si textele de la Qumran.Aceste afinitati nu trebuiesc exagerate;literatura Qumran nu se apropie deloc in a ne prezenta un asa chip ca Isus din aceasta Evanghelie(a lui Ioan).”
Ce este atat de important de remarcat in acest citat?Pentru a raspunde la aceasta intrebare trebuie sa incepem cu istoria insasi a manuscriselor:
In 1947 un grup de copii a dat peste primul set de manuscrise intr-o pestera de pe malurile Marii Moarte.Aceste manuscrise au fost imediat identificate ca fiind produsul muncii unei secte foarte devotate a comunitatii evreiesti ce a trait mai multe secole inaintea nasterii lui Iisus(pacea fie asupra lui).Hershel Shanks spune in cartea sa “Intelegand manuscrisele de la Marea Moarta”:
“Astfel a fost descoperirea Manuscriselor de la Marea Moarta,manuscrise cu o mie de ani mai vechi decat cele mai vechi texte ebraice cunoscute ale Bibliei,manuscrise dintre care multe au fost scrise cu o suta de ani inaintea nasterii lui Iisus si dintre care cel putin una dintre ele a fost scrisa aproape cu trei sute de ani inaintea calatoriei Mariei si a lui Iosif catre Betleem.”
[Intelegand Manuscrisele de la Marea Moarta
, Hershel Shanks, pp. 7-8]
O imediata cautare frenetica a decurs prin pesterile ramase in regiune pentru a vedea ce alte manuscrise antice ar putea fi descoperite acolo.Un mic grup “international” de savanti din Israel a primit accesul exclusiv la acestea si restul lumii a fost in intregime impiedicat de a avea pana si cea mai mica privire asupra textelor. (Prof. Eisenman observa ca una dintre cela mai mari blocaje in publicarea manuscriselor a fost ca”in primul rand,echipa nu era deloc internationala”) . Prof. Robert Eisenman a fost unul dintre jucatorii cheie in drama care a dus in final la eliberarea spre publicare a manuscriselor.In cartea sa “Manuscrisele de la Marea Moarta dezvaluite” citim:
“In primavara anului 1986 ,la sfarsitul sederii sale in Ierusalim,profesorul Eisenman a mers cu savantul britanic ,Philip Davies apartinand de Universitatea din Sheffield,pentru a-l vedea pe unul dintre oficialii israelieni responsabili pentru aceasta-un intermediar din partea Departamentului de Antichitati(acum ‘Autoritatea’) si din partea Echipei Internationale si a Custodelui Manuscriselor din cadrul Muzeului Israelului.Li s-a spus in termeni foarte clari’Voi nu veti vedea Manuscrisele de-a lungul intregii voastre vieti”
Acest lucru i-a imboldit sa actioneze,si ,ca rezultat al acestei afirmatii,un imens efort a fost lansat si cinci ani mai tarziu cu ajutorul vijeliei produse de publicitatea media,accesul absolut la manuscrise a fost obtinut. Prof. Eisenman a primit intr-un final 1800 de fotografii ale manuscriselor ce inainte nu fusesera publicate.Cartea continua in a descrie cum acest lucru s-a produs.
“Eisenman pregatea Editia Facsimila a tuturor placilor nepublicate.Aceasta era programata sa apara primavara viitoare prin E.J.Brill in Leiden,Olanda.Totusi cu zece zile inainte de publicarea programata a acesteia in luna aprilie 1991,dupa ce s-au facut presiuni din partea Echipei Internationale,editorul s-a retras in mod inexplicabil si Hershel Shanks(autor al Revisteil Arheologice Biblice)si Societatea Arheologica Biblica au intrat pentru a umple bresa”.
Cu toate acestea ,in final, in luna septembrie 1991 ,arhivele au fost deschise in mod oficial si doua luni mai tarziu Editia Facsimila constand in doua volume a fost publicata.
Am citit deja cuvintele domnului Tom Harpur in prefata cartii sale:
“Cea mai importanta descoperire din 1986 in aceasta privinta a fost descoperirea termenului “fiu al lui Dumnezeu”in unul din papirusurile de la Qumran(Manuscrisele de la Marea Moarta)folosit in legatura cu o alta persoana decat Iisus(pacea fie asupra lui)…acest fapt sprijina si mai mult argumentul facut acolo ca a fi numit fiu al lui Dumnezeu intr-un text evreiesc in primul secol e.n. nu insemna acelasi lucru cu Dumnezeu Insusi.”
[Pentru Christos,Tom Harpur, pp. xii.]
Atunci de ce sa nu studiem aceste manuscrise mai in detaliu si sa vedem ce altceva putem invata din ele?
Manuscrisele de la Marea Moarta constau in fragmente din multe manuscrise ,totusi,cateva dintre cele mai interesante dintre ele sunt textele Pesher. Textele Pesher sunt succesiuni de interpretari ale versetelor biblice compilate de catre cei mai invatati dintre evrei.Cuvantul pesher insusi e derivat din cuvantul radacina ebraic p-sh-r,care inseamna,”a explica”.Textele constau din pasaje biblice urmate de cuvintele pesher ha-davar”interpretarea problemei este”,si apoi de interpretarea insasi.
Baza tuturor acestor texte este notiunea ca toata istoria este predestinata de Dumnezeu.In alte cuvinte,Dumnezeu nu este constrans sa priveasca lucrurile ca fiind “trecut”,”prezent”,sau “viitor”,mai degraba,intregul timp este o carte deschisa pentru Dumnezeu(va rugam cititi verificarea acestui concept in credinta islamica in capitolul 11). Cu adevarat aceasta este esenta modului in care profetii primesc “profetiile”,pentru ca Dumnezeu “vede”viitorul.
Deci,reamintindu-ne ca vom cita de acum acolo din texte care au fost datate cu carbon la aproximativ 100 de ani sau mai mult inaintea venirii lui Iisus(pacea fie asupra lui),si ca aceasta datare este confirmata de analiza literara,si ca autorii textelor erau o secta de evrei foarte religiosi si devotati ,luand in considerare toate acestea, haideti sa vedem ce au de spus.
Aceia care au studiat manuscrisele au observat o tema comuna prevalenta in aceste manuscrise,care este,ca cele mai multe din textele Pesher vorbesc despre venirea unui “Invatator de virtute”care va fi trimis de Dumnezeu pentru evrei. Acest “Invatator de virtute”va fi in opozitie cu “Invatatorul de minciuni”si cu “Preotul cel Hain”.Aceste manuscrise prevestesc de asemenea venirea a DOI mesia.Acesti doi mesia sunt caracterizati ca un mesia preotesc si un mesia temporar.Ce avem aici este o societate de evrei foarte devotati care erau convinsi ca timpul sosirii celor doi mesia este aproape,de aceea,au pus la cale pregatirea pentru venirea lor prin detasarea lor insisi de la majoritatea societatii ,si prin dedicarea vietilor lor spre adorare si pregatirea pentru venirea iminenta a celor doi mesia.
“In conformitate cu parerea dominanta luata din textele sectariene de la Qumran,doi mesia erau prevestiti sa conduca adunarea la “Sfarsitul Zilelor”,unul preotesc si celalalt laic.”
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta, Lawrence H. Schiffman, pp. 321-322]
In “Manuscrisele de la Marea Moarta dezvaluite”,de Robert Eisenman si Michael Wise, citim ca manuscrisele timpurii vorbesc de DOI mesia,dar mai tarziu,comunitatile de evrei au inceput sa-i combine intr-un singur mesia:
“Asa cum am sugerat,contrar binecunoscutei teorii a “celor Doi mesia” din invataturile Qumran timpurii,aceste referinte la Mesia lui Aaron si Israel sunt la singular si nu la plural…si o posibila explicatie pentru acest fapt este ca acestea evoca un Mesia cu implicatii duble si preotesti si regesti,la fel ca imnurile asemanatoare ale Evreilor”
[Manuscrisele de la Marea Moarta dezvaluite,Robert Eisenman si Michael Wise, p. 162]
Evreii aveau profetii despre doi mesia.Primul era binecunoscut lor prin lucrarile lui “preotesti” sau “ecleziastice” pe care avea sa le faca.Al doilea era cel mai bine cunoscut pentru lucrarile lui “regesti” sau “militare”.Aceste doua profetii se refera la Iisus(pacea fie asupra lui) si Muhammad(pacea fie asupra lui).Iisus(pacea fie asupra lui)era cel mai bine cunoscut pentru lucrarile lui “preotesti”.Totusi,spre deosebire de profeti ca David si Moise(pacea fie asupra lor),el nu a condus niciodata o armata, el nu a infiintat niciodata un regat sau un o forma de guvernamant ,nici nu i-a chemat pe cei care l-au urmat sa inceapa un razboi.Chiar contrariul,el intotdeauna a indemnat la pace si supunere si a lasat conducerea pamantului altora(Matei 22:21).El le-a spus celor care l-au urmat ca inca are multe lucruri sa-i invete dar ca ei nu le-ar putea suporta pentru moment si ca altcineva va veni dupa el care ii va invata adevarul in intregime(Ioan 16:7-14). Muhammad (pacea fie asupra lui)de asemenea a inceput prin a invata oamenii supunerea si pasivitatea.Totusi Dumnezeu Atotputernic a permis ca guvernarea lui sa se matureze pana la un punct cand era capabila sa se apere si sa stabileasca dreptatea pe pamant si sa distruga raul.Astfel,la fel cum multi alti profeti mentionati in Vechiul Testament au purtat razboaie impotriva paganilor din natiile inconjuratoare ,la fel urmasii lui Muhammad au luptat in multe razboaie in numele lui Dumnezeu si imperiul Islamic s-a intins in final din China pana in Spania.Chiar si cei care nu l-au urmat pe Muhammad(pacea fie asupra lui) il cunosteau foarte bine.Si totusi,pentru ce il cunosteau?Il cunosteau pentru actiunile lui “regesti” si nu pentru partea lui “preoteasca” pe care adeptii lui o cunosteau.
“Luptati-va cu ei pana ce nu va mai fi necredinta si credinta va fi numai in Allah!Dar daca ei contenesc ,atunci nu mai exista vrajmasie,decat impotriva celor nelegiuiti.”

[ Qur’an-ul cel nobil,sura Al-Bakarah(2):193.]
“Cei carora le-am dat Scriptura il cunosc [pe Muhammad]asa cum ii cunosc pe fii lor,insa o parte dintre ei ascund adevarul [despre el],cu toate ca il cunosc.”
[ Qur’an-ul cel nobil,sura al-Baqarah(2):146]
De-a lungul timpului profetiile evreilor au inceput sa devina un pic neclare,si aceasta, impreuna cu continua persecutie a multor natii asupra lor a dus in final la amestecarea acestor profetii in asa maniera ,cum le gasim astazi combinate intr-o singura profetie, in care asteapta acest eveniment miraculos care ii va fi eliberat in final de persecutia lor si va fi pavat pentru ei marsul inainte in cucerirea tuturor natiunilor si stabilirea lor insisi ca protectori ai regatului lui Dumnezeu.Totusi,asa cum vedem din profetiile lor , a fost cel de-al doilea mesia care urma sa fie cunoscut pentru lucrarile lui “regesti”,nu primul.
Din acest motiv,cand citim Evanghelia lui Barnabas gasim ca atunci cand evreii il intreaba pe Iisus(pacea fie asupra lui) daca este “mesia” el raspunde ca nu este “mesia” pe care ei il asteptau.Acest lucru pare sa aiba drept cauza faptul ca Iisus(pacea fie asupra lui) a inteles ca intrebarea lor era mai profunda decat o simpla cautare a unui titlu.Ei nu il intrebau cum sa i se adreseze,mai degraba vroiau sa stie daca el era cel care ii va conduce spre implinirea dorintelor lor de conducere,putere si grandoare pe care il asteptau de atat de multe secole.Din acest motiv,el le-a spus ca nu este “Mesia”,dar ca acel “Mesia”pe care il asteptau nu va veni decat mai tarziu.El se referea la cel de-AL DOILEA Mesia din profetiile lor(va rugam cititi capitolul 6.1 al acestei carti).Intr-adevar ,si musulmanii si crestinii sunt unanim de acord ca Iisus(pacea fie asupra lui) a fost “Mesia” lui Dumnezeu,totusi,Iisus(pacea fie asupra lui) pare prin acel raspuns sa fi aplicat intelepciunea si stiinta poporului sau si asteptarile lor cand le-a raspuns la acea intrebare. (...)
Lawrence Schiffman spune privitor la Pesher Habakkuk:
“Pesher Habakkuk descrie lupta dintre Invatatorul de Virtute si oponentii sai-Barbatul minciunilor(numit de asemenea si Recitatorul sau Predicatorul minciunilor) si Preotul cel Hain.Recitatorul este descris ca liderul unei comunitati.Lupta dintre invatator si recitator pare sa se fi bazat pe probleme de interpretare religioasa si jurisprudenta.Se spune despre preotul cel hain ca ar fi inceput calea sa in adevar dar ca apoi ar fi abandonat calea adevarului.El il va persecuta apoi pe Invatator,infruntandu-l in cea mai sfanta zi a anului,Ziua Caintei.”
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta, Lawrence H. Schiffman, p. 228]
Aceasta profetie continua in Psalmurile Pesher :
“Acest text mentioneaza de asemenea familiarele personaje ale dramei:Invatatorul de Virtute,numit ca “preotul”,preotul cel hain si omul Minciunilor.Preotul cel Hain l-a persecutat pe Invatator si a cautat sa-l ucida.Omul minciunilor i–a dus in ratacire de la adevar pe oameni”.
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta, Lawrence H. Schiffman, p. 229]
In Psalmurile Pesher A 1 III 15-16 citim:
“Interpretarea acesteia (Psalmuri 37:23) se refera la preot ,Invatatorul de Virtute,caruia Dumnezeu i-a promis ca va fi ales, intrucat El(Dumnezeu)l-a pregatit (adica predestinat)pe acesta(invatatorul),sa-i construiasca o comunitate(ummah)”.
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta, Lawrence H. Schiffman, p. 120]
Ceea ce incepem observam in toate acestea este povestea venirii lui Iisus(pacea fie asupra lui),alegerea de catre acesta a lui Iuda ca unul dintre apostoli,devierea lui Iuda de la adevar,cum o secta a evreilor l-a persecutat pe Iisus(pacea fie asupra lui),cum aceasta secta a incercat sa amageasca masele si l-a infruntat pe Iisus(pacea fie asupra lui)in privinta adevarului mesajului lui Dumnezeu,si, in final,cum membrii acestei secte au conspirat cu Iuda spre uciderea lui Iisus(pacea fie asupra lui).Invatatorul de Virtute este astfel o referire la Iisus(pacea fie asupra lui),mesia cel “preotesc”.Preotul cel Hain este o referire la Iuda,si Recitatorul de minciuni este cel mai probabil conducatorul “capeteniilor preotilor si a Fariseilor”care l-a persecutat pe Iisus(pacea fie asupra lui) si care sunt mentionati atat de des in Biblie,sau poate fi o referire la insusi Paul.
Multi invatati crestini s-au prins de aceste profetii pentru a dovedi validitatea afirmatiei lor ca Iisus(pacea fie asupra lui)a fost intr-adevar trimis de Dumnezeu si ca evreii trebuie sa-i urmeze invataturile.Cu toate acestea ei au fost invinsi in incercarile lor de o alta dovada uimitoare si anume faptul ca evreii reusesc in mod continuu sa dezminta afirmatiile lor privind la faptul ca Manuscrisele de la Marea Moarta pretind ca primul mesia va fi persecutat si ca Preotul cel Hain va incerca sa-l omoare dar ca Preotul cel Hain nu va fi invingator si ca el va fi cel care va primi soarta pe care o dorea pentru mesia.
“Preotul cel Hain a mers intr-atat de departe incat sa minta in ambuscada pentru prinderea Invatatorului de Virtute.In interpretarea Psalmilor 37:32,”Cel Viclean sta de garda pentru a-l putea omori pe invatatorul de virtute,”textul afirma :’interpretarea sa il priveste pe Preotul cel Hain(Viclean) care a fost cu ochii pe Invatatorul de Virtute si a cautat sa-l trimita la moarte’psalmurile Pesher A 1-10 IV 8-9”
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta, Lawrence H. Schiffman, p. 233]
Deci Iuda va incerca sa-l ucida pe Iisus(pacea fie asupra lui).
In Pesher Habakkuk 11:4-8 citim:
“Interpretarea acesteia(Habakkuk 2:15)il priveste pe Preotul cel Viclean ,care l-a urmarit pe Invatatorul de Virtute pentru a-l inhata cu mania sa distrugatoare pana la locul exilului acestuia. Si in timpul zilei repausului al zilei Caintei ,el(Preotul cel Hain) a aparut in fata lor pentru a-I inhata si sa-I faca sa cada in ziua postului, al abstinentei lor de la munca.”
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta, Lawrence H. Schiffman, p. 120]
“Preotul cel Hain si-a inceput cariera cu suportul sectarienilor,dar a pierdut repede calea si a inceput sa treaca peste limite pentru a-si inmulti averea”.
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta , Lawrence H. Schiffman, p. 233]
Amintiti-va Matei 26:15 :
“Si le-a spus lor,Ce imi veti da,si eu vi-l voi inmana?Si au cazut la intelegere cu el pentru treizeci de monezi de argint”.
[Matei 26:15]
“Multe teorii au incercat sa-l asemuiasca pe Invatator cu Iisus,sustinand ca el ar fi fost executat de Preotul cel Hain.Daca acest lucru s-ar fi intamplat,textul nu ar fi continuat sa explice cum Dumnezeu s-a razbunat pe preot prin a-l inmana “celor nemilosi ai popoarelor”. Si conform cu acest text invatatorul cu siguranta a supravietuit ambuscadei.Intr-adevar intregul pasaj este o interpretare a Psalmilor unde textul continua in felul urmator,”Domnul nu-l va abandona(pe cel Virtuos) in mana lui(cel Viclean\Hain);El nu il va lasa(pe cel Virtuos)sa fie condamnat in judecata(de cel Viclean).”
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta , Lawrence H. Schiffman, pp. 233-234]
Autorul merge mai departe prin a cita din Pesher Habakkuk cu privire la intentiile Preotului cel Viclean si pedeapsa acestuia.El spune:
“Totusi,in final,Preotul cel Viclean a fost pedepsit:’..din cauza nesupunerii lui impotriva Invatatorului de Virtute si barbatilor din adunarea sa,Dumnezeu l-a predat in mainile dusmanilor sai pentru a-l afecta cu boala si a-l distruge prin suferinta mortala din cauza ca a actionat cu viclenie impotriva celui ales de El(Dumnezeu)’.Dusmanii Preotului cel Hain l-au torturat,ceea ce reprezinta pedeapsa divina pentru atacurile lui impotriva Invatatorului de Virtute.Suferintele Preotului cel Viclean sunt descrise chiar mai in detaliu intr-un alt pasaj:’si toti dusmanii sai s-au ridicat si au abuzat de el in asa fel incat pedeapsa lui sa fie potrivita pentru raul pe care l-a facut.Si i -au pricinuit boli groaznice,si acte de razbunare asupra carnii corpului lui’ .‘Cel care a suferit a fost Preotul cel Viclean\Hain, si nu Invatatorul de Virtute.Dusmanii Preotului cel Viclean ,natiunea impotriva careia el pornise razboi,se spune ca l-au torturat,incat viata lui s-a sfarsit printr-o boala mortala si durere. ”
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta, Lawrence H. Schiffman, p. 234]
Pesher Habakkuk 9:9-10 spune:
“Interpretarea acesteia(Habakkuk 2: il priveste pe Preotul cel Viclean,care,din cauza razvratirii lui impotriva Invatatorului de Virtute si a oamenilor din consiliul sau ,Dumnezeu l-a dat pe mana dusmanilor sai pentru ca acestia din urma sa-l faca sa sufere...”
[Recuperand Manuscrisele de la Marea Moarta , Lawrence H. Schiffman, p. 119]
Daca am citi Evanghelia lui Barnabas vom descoperi ca atunci cand Iuda a venit cu trupele romane pentru a-l trada pe Iisus(pacea fie asupra lui),Dumnezeu l-a ridicat pe Iisus(pacea fie asupra lui)la El si l-a salvat.Apoi l-a facut pe Iuda sa arate la fel ca Iisus(pacea fie asupra lui) si chiar sa vorbeasca ca si el astfel incat Romanii l-au tarat pe Iuda cu ei in timp ce acesta se zbatea si tipa ca el nu este Iisus(pacea fie asupra lui) ci Iuda.Chiar si apostolii au fost de-a dreptul consternati.
Dupa ce Romanii l-au chinuit pe Iuda pana ce inimile lor au fost satisfacute cu toate tipurile de abuzuri si torturi,el a fost in final dus la judecata.El a fos intrebat de multe ori daca era Iisus (pacea fie asupra lui) si de fiecare data raspundea ca el nu este Iisus(pacea fie asupra lui) ci Iuda si ca Iisus (pacea fie asupra lui) a utilizat magia neagra asupra lui pentru a-i schimba forma si sa-l faca sa semene cu Iisus(pacea fie asupra lui).Bineinteles,nimeni nu l-a crezut.Cea mai mare realizare a eforturilor lui a fost ca unii au fost convinsi ca Iisus(pacea fie asupra lui) era nebun.Aceasta intorsatura a faptelor pare sa fie spijinita de Noul Testament unde gasim ca atunci cand Iisus (pacea fie asupra lui)a fost intrebat ‘Tu esti Iisus?’ el raspundea ‘Voi spuneti aceasta’(Matei 27:11, Marcu 15:2).Acest raspuns ar fi unul complet logic daca el nu era Iisus ci iuda si fusese abuzat,ridiculizat si batjocorit pana la punctul in care el pierduse orice spreranta ca va fi crezut.Prin alte cuvinte ceea ce Iuda a vrut sa spuna prin ‘voi spuneti’ era,’voi nu veti crede daca eu voi spune altceva ,asa ca ce rost mai are sa ma mai straduiesc.’
Dusmanii lui Iisus(pacea fie asupra lui) l-au luat pe Iuda si au reluat abuzul ce incepuse cu o zi inainte ,abuz ce a constat din batjocorirea lui,lovirea lui si pleznirea lui,taierea lui ,scuiparea si umilierea lui si torturarea lui.La final l-au pus pe cruce.Se pare,totusi,ca la scurt timp dupa ce l-au dat jos de pe cruce ,el a disparut din mormantul lui (probabil ca sa traiasca in boala si sa moara mai tarziu daca nu era deja mort). Evanghelia lui Barnabas continua apoi prin descrierea modului in care Iisus(pacea fie asupra lui)s-a intors la apostoli pentru a le spune cum Dumnezeu l-a salvat din mainile evreilor si romanilor,l-a ridicat in Rai,si cum tradatorul(Iuda)a fost luat de acestia din urma in locul lui.
Din nou aceasta succesiune de evenimente pare sa fie sustinuta de Noul Testament unde gasim ca ambiguitatea sortii lui Iuda a dus la relatari care se contrazic unele pe altele,in cartile diferite ale Noului Testament.De exemplu,in Matei 27:5 ,Iuda este infatisat ca simtind remuscari profunde, a dat banii de sange pe care i-a primit custozilor Marelui templu ,si apoi a iesit si s-a spanzurat din cauza rusinii si remuscarilor.Totusi in Fapte 1:19 departe de a manifesta remuscari,Iuda este infatisat ca ,dupa ce cumparase un teren cu banii proveniti din surse rele ,intr-o zi in timp ce mergea s-a impiedicat,a cazut ,si organele lui interne au iesit afara.In acest fel,justitia divina s-a razbunat impotriva tradatorului.(...)
"""

via Aynur (multumirile pentru efortul traducerii din Limba Engleza i se cuvin deasemeni)


NO OTHER COMMENT !!!

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: