20 feb. 2009

Ralph si familia lui adoptiva.

Am fost doua zile la casa de vacanta(din Posesti, Prahova) a parintilor mei. A fost superb. Zapada ca-n povesti(a inceput sa ninga la cateva ore dupa ce am ajuns acolo)... Odihna... Liniste... SI RALPH.
Familia mea indrageste(si respecta) mult orice vietuitoare. Drept urmare in jurul casei de vacanta de la Posesti s-au aciuat destule astfel de fiinte aflate in cautare de adapost. Deasemenea si acasa am 2 prieteni foarte buni , dar despre Anna si Leo am mai scris pe blog...
De cateva luni s-a pripasit pe langa casa de vacanta (si prin mila mamei mele) , o catelusa(de marimea unei pisici). Cand a nimerit in curtea noastra abia ce adusese pe lume 4 catelusi... Doi dintre ei au ajuns deja pe maini bune . Doi au ramas in curte.
Dupa ce a terminat perioada de alaptare, am dus catelusa la medic pentru a fi sterilizata. De cand au fost adoptati si primiti in curtea casei de la Posesti , au devenit niste paznici "de temut". Noaptea sunt cei mai fiorosi aparatori ai proprietatii. La cel mai mic zgomot , latra de trezesc tot satul. Pentru aceasta activitate sunt rasplatiti cu 3 mese copioase / zi . Chiar si atunci cand nu este nimeni acolo, avem grija sa lasam unei vecine tot ceea ce este necesar pentru hrana lor. Eh , dar asta este o cu totul alta poveste...
Ceea ce vroiam sa scriu este faptul ca acum 2 zile , cand m-am dus la Posesti, am avut o surpriza. :) Am cunoscut o fiinta desoebita... L-am cunoscut pe Ralph. Dar nu asta este surprinzator. Ci surprinzator este faptul ca l-am cunoscut chiar in curtea familiei mele.
De 2 saptamani nu mai trecuse nimeni pe acolo. In urma cu doua zile cand am deschis poarta si am intrat in curte, am impietrit... Anna a inceput sa latre si sa isi arate coltii... El s-a uitat mirat si a inceput sa mearga cu spatele cautand un loc sa se ascunda. Primul impuls a fost acela de a-l alunga... Nu am putut. A venit catre mine aproape taras cu o privire sfioasa ce implora mila , uitandu-se fix in ochii mei ... S-a culcat la picioarele mele. Era Ralph. O splendoare de ciobanesc german.
Era flamand si probabil batut...
Ce m-a uimit, a fost atasamentul lui fata de catelusa si cei doi pui ai ei si ca in ciuda faptului ca acum nu se apropie nimeni de curte noaptea , mie nu mi-a facut nimic cand ne-am "cunoscut".
In cele doua zile m-am ocupat doar de el. Anna a devenit putin geloasa , dar s-a adaptat.
L-am testat, l-am studiat si am aflat multe despre el.
...Ori cineva l-a abandonat datorita taliei lui , sub des intalnita scuza a locuitorilor rurali - MAI BINE DAU DE MANCARE LA UN PORC DECAT UNUI CAINE ASA DE MARE- (ocazie cu care le urez tuturor agricultorilor: fura-v-ar hotii porcul din cotet, ca sa intelegeti ce bine era sa aveti un caine !)... ori a fugit din cauza violentei stapanilor.
Ii era frica de tot ceea ce inseamna lemn sau chiar surcica. Am reusit cu greu sa ii inlatur aceasta spaima.
Era infometat . Mananca pana si paine uscata sau mamaliga goala.
In urma unui sumar control al danturii, am apreciat ca are in jur de 7-8 luni .
Este foarte supus.
Ziua nu latra deloc.... Insa noaptea este de groaza. Nu se mai apropie nimeni de gard. Devine o fiara.
Este dornic sa isi multumeasca stapanul la orice pas.
Este foarte atent si ascultator cu tot ceea ce ii spun.
Este surprinzator de inteligent. In 2 zile a invatat comenzile "Sezi" , "N-ai voie", "Stai" .
Tanjeste dupa afectiune si joaca. Atunci cand nu ii acord atentie vine si ma linge pe mana , apoi ma apuca usor cu dintii de mana sau de maneca hainei.
Nu este violent cu celelalte animale din curte (o pisica + catelusa operata si cei doi pui ai ei) . Este foarte afectuos cu ei . Se joaca cu ei . Dorm impreuna (Ralph este ditamai namila , iar ei niste prichindei de talie foarte mica ) . Impart aceeasi mancare.
Daca un alt caine se apropie de gard sare imediat in apararea lor( a prichindeilor)... Cred ca va fi nevoie sa il invat sa stea legat pentru ca sare gardul destul de lejer ( un gard cu h = 1.75 m) si imi este teama ca nu cumva sa sara la trecatori ajungandu-se la accidente nedorite .

  • RALPH





______________________________


  • Prichindeii


mamica


Mica & Pufosu'


*** fotografiile sunt facute cu un telefon mobil.

0 elucubratii mai dihai decat cea de mai sus: